Zmiana warty w rejestracji. Jak to zrobić bez szkody dla pacjenta i placówki?

Zmiana warty w rejestracji. Jak to zrobić bez szkody dla pacjenta i placówki?

Moment, kiedy jedna z rejestratorek w placówce medycznej kończy pracę, a przychodzi do niej następna bywa bardzo newralgiczny, zwłaszcza jeśli już słychać dzwonek telefonu, a przed recepcją stoją pacjenci. Na szczęście jest kilka sposobów, by maksymalnie uprościć tę sytuację.

Przekazanie zmiany to trudny moment w każdym miejscu pracy, także w rejestracji placówki medycznej. Nie oszukujmy się – osobie, która kończy pracę zależy na tym, by jak najszybciej udać się do domu, zaś osoba zaczynająca zmianę chce przystąpić do pracy ze wszystkimi ważnymi informacjami, by od początku działać spokojnie, efektywnie, bez zbędnych nerwów. Najlepsze jest wypracowanie przez cały zespół wspólnych procedur, które wyeliminują wszelkie możliwe szkody związane z przekazywaniem zmiany – zarówno placówki, jak i pacjentów czy samych rejestratorek.

Dobra organizacja pracy kluczem do sprawnego przekazania zmiany

Warto uświadomić sobie, że aby szybko i sprawnie przekazać obowiązki rozpoczynającej pracę koleżance trzeba przez cały czas wykazywać się dobrą organizacją – uwierzcie nam jednak, że warto. Nie ma nic gorszego od sytuacji, gdy w drodze do domu albo już w domu przypomni się nam ważna rzecz, o której trzeba było powiedzieć przed wyjściem z pracy. Komunikacja powinna odbywać się w formie werbalnej, ale wiadomo, że w sytuacji, gdy w recepcji czekają pacjenci nie można sobie pozwolić na zbyt długie rozmowy. Dlatego wszelkie informacje, o których musi wiedzieć koleżanka najlepiej jest od razu zapisywać i umieszczać w takim miejscu, by pojawiając się w recepcji od razu zwróciła na nie uwagę. W aplikacji Medidesk jest to specjalne miejsce na notatki dotyczące każdego zgłoszenia. Można również prowadzić kalendarz, w którym pod datą jest miejsce na zapisanie uwag. A dlaczego trzeba to robić od razu? Bo później najzwyczajniej w świecie można o nich zapomnieć!

Uwaga! Informowanie koleżanki o bieżących sprawach nie może być równoznaczne ze spychaniem na nią obowiązków, które można wykonać w trakcie własnej zmiany. Może to zostać źle odebrane i prowadzić do niepotrzebnych konfliktów w zespole. Jeśli np. w trakcie zmiany pacjent zażąda wydania kopii swojej dokumentacji medycznej, to obowiązek jej wykonania ma osoba, która polecenie to przyjęła, nawet jeśli pacjent zapowiada, że zjawi się po nią w późniejszych godzinach.

Złote zasady przekazywania zmiany w recepcji

W wielu placówkach medycznych, zwłaszcza tych większych, system przekazywania zmian jest z góry opracowany przez managera – tak, by zapewnić nieprzerwaną ciągłość obsługi pacjentów, sprawność tego procesu oraz efektywność pracy recepcji. Jeśli go nie ma, warto wprowadzić w życie kilka zasad, które znacznie ułatwią codzienną pracę zespołowi rejestratorek, nawet jeśli składa się z dwóch czy trzech osób.

  • Osoba kończąca pracę ma obowiązek zostawić w recepcji ład – należy uporządkować dokumenty i przybory do pisania, skontrolować czystość blatu, zabrać kubek i inne rzeczy osobiste.

  • W trakcie pracy należy na bieżąco kontrolować stan naładowania baterii w aparacie telefonicznym – tak, by recepcjonistka z drugiej zmiany na początku pracy nie musiała szukać ładowarki, a pacjenci mieli nieprzerwaną możliwość kontaktu z placówką. Sprawdzajmy, czy w drukarce jest papier, czy w zasięgu ręki znajduje się działający długopis. Jednym słowem – zostawiajmy miejsce pracy w takim stanie, w jakim chciałybyśmy je zastać.

  • Osoba rozpoczynająca pracę ma obowiązek zachować punktualność. Skoro zaczyna pracę np. o 14:00 to dokładnie o tej godzinie ma być gotowa do przejęcia obowiązków. Należy wziąć pod uwagę, że wcześniej trzeba się przebrać, skontrolować schludność wyglądu (pamiętajmy, że recepcjonistka/rejestratorka jest pierwszą wizytówką palcówki), przygotować sobie coś do picia.

  • Przekazywanie zmiany nie może odbywać się kosztem pacjenta. Jeśli pozwala na to czas i bieżąca sytuacja w placówce, przekazanie wszystkich ważnych informacji powinno odbyć się w formie werbalnej. Jeśli nie – wówczas nieocenione mogą okazać się notatki wykonywane ręcznie w kalendarzu lub w odpowiednim miejscu w aplikacji Medidesk.

Przekazywanie zmiany w recepcji naprawdę nie musi być stresujące i może odbywać się sprawnie oraz szybko. Oczywiście dochodzi się do tego stopniowo, ale najważniejsze jest, by w ogóle podjąć próby usprawnienia tego procesu, do czego gorąco zachęcamy!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 27 lipca 2018

Powiązane posty

Kategoria:

Millenialsi w placówce medycznej – kim są oraz co i dlaczego warto o nich wiedzieć?

Millenialsi – czyli pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku – to grupa, na którą osoby zajmujące się ochroną zdrowia powinni kierować szczególną uwagę. Obecnie mają ponad 30 lat i cechują się określonymi wymaganiami w stosunku do wszystkich usługodawców, również z branży medycznej i medycyny estetycznej. Warto już teraz zbudować wśród nich lojalność marki, bo to oni wkrótce będą najczęstszymi pacjentami w placówkach.
Autor: Redakcja
|
2019-08-21

Jaką wiedzę może dać Ci odpowiedni status rozmowy cz. 1

Jedną z najważniejszych funkcjonalności naszej aplikacji Medidesk jest statusowanie, czyli zaznaczanie, jak zakończyła się dana rozmowa pracownika rejestracji z pacjentem. Statusowanie jest niezwykle przydatne zarówno dla rejestratorek, które mogą dzięki niemu dobrze zorganizować swoją pracę, ale również dla menedżerów, osób zarządzających oraz właścicieli placówek służby zdrowa. Przy jego pomocy można zdobyć naprawdę wiele bezcennych informacji.
Autor: Redakcja
|
2019-07-26
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/