Zmiana warty w rejestracji. Jak to zrobić bez szkody dla pacjenta i placówki?

Zmiana warty w rejestracji. Jak to zrobić bez szkody dla pacjenta i placówki?

Moment, kiedy jedna z rejestratorek w placówce medycznej kończy pracę, a przychodzi do niej następna bywa bardzo newralgiczny, zwłaszcza jeśli już słychać dzwonek telefonu, a przed recepcją stoją pacjenci. Na szczęście jest kilka sposobów, by maksymalnie uprościć tę sytuację.

Przekazanie zmiany to trudny moment w każdym miejscu pracy, także w rejestracji placówki medycznej. Nie oszukujmy się – osobie, która kończy pracę zależy na tym, by jak najszybciej udać się do domu, zaś osoba zaczynająca zmianę chce przystąpić do pracy ze wszystkimi ważnymi informacjami, by od początku działać spokojnie, efektywnie, bez zbędnych nerwów. Najlepsze jest wypracowanie przez cały zespół wspólnych procedur, które wyeliminują wszelkie możliwe szkody związane z przekazywaniem zmiany – zarówno placówki, jak i pacjentów czy samych rejestratorek.

Dobra organizacja pracy kluczem do sprawnego przekazania zmiany

Warto uświadomić sobie, że aby szybko i sprawnie przekazać obowiązki rozpoczynającej pracę koleżance trzeba przez cały czas wykazywać się dobrą organizacją – uwierzcie nam jednak, że warto. Nie ma nic gorszego od sytuacji, gdy w drodze do domu albo już w domu przypomni się nam ważna rzecz, o której trzeba było powiedzieć przed wyjściem z pracy. Komunikacja powinna odbywać się w formie werbalnej, ale wiadomo, że w sytuacji, gdy w recepcji czekają pacjenci nie można sobie pozwolić na zbyt długie rozmowy. Dlatego wszelkie informacje, o których musi wiedzieć koleżanka najlepiej jest od razu zapisywać i umieszczać w takim miejscu, by pojawiając się w recepcji od razu zwróciła na nie uwagę. W aplikacji Medidesk jest to specjalne miejsce na notatki dotyczące każdego zgłoszenia. Można również prowadzić kalendarz, w którym pod datą jest miejsce na zapisanie uwag. A dlaczego trzeba to robić od razu? Bo później najzwyczajniej w świecie można o nich zapomnieć!

Uwaga! Informowanie koleżanki o bieżących sprawach nie może być równoznaczne ze spychaniem na nią obowiązków, które można wykonać w trakcie własnej zmiany. Może to zostać źle odebrane i prowadzić do niepotrzebnych konfliktów w zespole. Jeśli np. w trakcie zmiany pacjent zażąda wydania kopii swojej dokumentacji medycznej, to obowiązek jej wykonania ma osoba, która polecenie to przyjęła, nawet jeśli pacjent zapowiada, że zjawi się po nią w późniejszych godzinach.

Złote zasady przekazywania zmiany w recepcji

W wielu placówkach medycznych, zwłaszcza tych większych, system przekazywania zmian jest z góry opracowany przez managera – tak, by zapewnić nieprzerwaną ciągłość obsługi pacjentów, sprawność tego procesu oraz efektywność pracy recepcji. Jeśli go nie ma, warto wprowadzić w życie kilka zasad, które znacznie ułatwią codzienną pracę zespołowi rejestratorek, nawet jeśli składa się z dwóch czy trzech osób.

  • Osoba kończąca pracę ma obowiązek zostawić w recepcji ład – należy uporządkować dokumenty i przybory do pisania, skontrolować czystość blatu, zabrać kubek i inne rzeczy osobiste.

  • W trakcie pracy należy na bieżąco kontrolować stan naładowania baterii w aparacie telefonicznym – tak, by recepcjonistka z drugiej zmiany na początku pracy nie musiała szukać ładowarki, a pacjenci mieli nieprzerwaną możliwość kontaktu z placówką. Sprawdzajmy, czy w drukarce jest papier, czy w zasięgu ręki znajduje się działający długopis. Jednym słowem – zostawiajmy miejsce pracy w takim stanie, w jakim chciałybyśmy je zastać.

  • Osoba rozpoczynająca pracę ma obowiązek zachować punktualność. Skoro zaczyna pracę np. o 14:00 to dokładnie o tej godzinie ma być gotowa do przejęcia obowiązków. Należy wziąć pod uwagę, że wcześniej trzeba się przebrać, skontrolować schludność wyglądu (pamiętajmy, że recepcjonistka/rejestratorka jest pierwszą wizytówką palcówki), przygotować sobie coś do picia.

  • Przekazywanie zmiany nie może odbywać się kosztem pacjenta. Jeśli pozwala na to czas i bieżąca sytuacja w placówce, przekazanie wszystkich ważnych informacji powinno odbyć się w formie werbalnej. Jeśli nie – wówczas nieocenione mogą okazać się notatki wykonywane ręcznie w kalendarzu lub w odpowiednim miejscu w aplikacji Medidesk.

Przekazywanie zmiany w recepcji naprawdę nie musi być stresujące i może odbywać się sprawnie oraz szybko. Oczywiście dochodzi się do tego stopniowo, ale najważniejsze jest, by w ogóle podjąć próby usprawnienia tego procesu, do czego gorąco zachęcamy!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 27 lipca 2018

Powiązane posty

Co-manager-musi-wiedzieć-o-pracy-rejestracji

Co manager musi wiedzieć o pracy rejestracji?

Rejestracja to newralgiczny punkt każdej placówki służby zdrowia – to od tego miejsca rozpoczyna się kontakt pacjenta z usługami, ofertą i pracownikami. Jak wiadomo, pierwsze wrażenie może zachęcić pacjenta do rozpoczęcia bądź kontynuacji leczenia w danym miejscu lub wręcz przeciwnie. Dlatego tak ważne jest, aby manager był zawsze „na bieżąco” z tym co się na „jego” rejestracji dzieje – i to każdego dnia.
Autor: Redakcja
|
2019-02-26

Dlaczego lepiej zamienić zeszyt na Medidesk?

Digitalizacja firm w XXI wieku nie jest już fanaberią – jest koniecznością. Dobrym początkiem dla cyfrowych zmian w placówce medycznej/leczniczej jest zastąpienie tradycyjnego, papierowego sposobu umawiania wizyt prostym e-narzędziem, jak Medidesk. Zmiany nie muszą się obawiać ani pracownicy rejestracji, ani osoby zarządzające placówką – niesie ona ze sobą korzyści dla wszystkich!
Autor: Redakcja
|
2019-02-20
Contact
Zacznij z Medidesk
14 dni za darmo!
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.



OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Smartmed Sp. z o.o.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).