O tym, że każda placówka medyczna powinna posiadać swoją stronę internetową, nie trzeba nikogo przekonywać. Z badania CBOS-u wynika, że 69% polskich internautów szuka w sieci informacji o lekarzach oraz usługach medycznych, 62% przez Internet sprawdza opinie o lekarzach, a 57% szuka danych odnośnie leków, ich przyjmowania i działania. Wynika z tego jednoznacznie, że strona internetowa jest obecnie dla każdej placówki nieodzowną wizytówką, która pozwala na skuteczny marketing usług medycznych.1
Wiele przychodni czy klinik nie ogranicza się jedynie do umieszczania na stronie informacji o oferowanych usługach i przyjmujących lekarzach, podawania danych kontaktowych czy cenników. Coraz częściej spotykanym elementem serwisów placówek jest blog medyczny – jak się okazuje, jego prowadzenie może przynieść przychodni naprawdę wiele korzyści.
[reklama id=”10677″]
Blog medyczny – dlaczego warto go prowadzić?
Istnieje kilka zasadniczych przyczyn, dla których warto zainwestować w prowadzenie bloga medycznego na stronie placówki.
- Blog to jeden z najbardziej naturalnych sposobów na marketing usług medycznych w dozwolonej przez prawo formie. Otóż publikując na blogu artykuły poradnikowe czy eksperckie, dotyczące zdrowego stylu życia, profilaktyki czy diagnostyki różnych chorób, można w dyskretny, nienachalny, ale zarazem przystępny dla pacjenta sposób promować usługi dostępne w placówce. To z kolei może wymiernie przełożyć się na wyniki sprzedaży.
- Blog medyczny jest jednym z narzędzi, które pozwoli na skuteczne wypozycjonowanie strony placówki w sieci (będzie ona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania). Jest to możliwe dzięki pisaniu tekstów na wyszukiwane przez pacjentów tematy, zawierających określone frazy kluczowe i schemat dobrze oceniany przez wyszukiwarki. Lepsza pozycja w wyszukiwarce to więcej wejść na stronę, a te oczywiście przekładają się na sprzedaż.
- Blog medyczny umożliwia placówce budowanie pozytywnego wizerunku wśród pacjentów – jako firmy zaangażowanej, ukierunkowanej na potrzeby pacjenta, zwracającej uwagę na profilaktykę. Regularna publikacja dobrej jakości treści sprawia, że pacjent nabiera do placówki zaufania, a ona jest postrzegana jako miejsce profesjonalne i eksperckie.
Marketing usług medycznych na blogu – o czym pamiętać?
Należy pamiętać, że prowadzenie bloga nie jest łatwą sprawą – wymaga wiedzy, kreatywności i systematyczności. Jak zatem tworzyć treść na bloga, aby stał się on skutecznym narzędziem marketingu usług medycznych?
1. Liczy się jakość – prowadząc bloga medycznego nie można pozwolić sobie na braki w merytoryce. Artykuły muszą być poprawne, rzetelne, oparte na wiarygodnych źródłach. Nie można publikować treści, które w jakikolwiek sposób mogłyby podważyć kompetencje placówki.
2. Piszemy dla pacjentów – medycyna jest trudną dziedziną, pełną skomplikowanych sformułowań i definicji. Pisząc jednak nawet o bardzo trudnym zagadnieniu, nie można zapominać, że treść skierowana jest do internauty, a więc „zwykłego Kowalskiego”, który nie ma wykształcenia medycznego. Teksty muszą być więc jednocześnie merytoryczne, ale zarazem pisane językiem prostym i zrozumiałym.
3. Spójność przekazu – treści na blogu powinny być jak najbardziej spójne z specyfiką działalności danej placówki. I tak np. blog kliniki stomatologicznej powinien krążyć wokół tematów higieny i zdrowia jamy ustnej. Przychodnia POZ może pisać np. o szeroko rozumianej profilaktyce, a klinika medycyny estetycznej radzić, jakie zabiegi pomogą przy określonych problemach estetycznych. Dzięki temu uda się zbudować spójny wizerunek miejsca wyspecjalizowanego w określonej dziedzinie.
4. Nie tylko tekst – na dobry wpis blogowy składają się nie tylko treści pisane. Artykuł musi być opatrzony dopasowanym do tematu, estetycznym zdjęciem, mile widziane są krótkie filmy video czy infografiki. Dzięki temu wpisy są ciekawsze i na dłużej przyciągają uwagę czytelników.
Czego się wystrzegać?
Blog może być skutecznym narzędziem marketingowym i wizerunkowym, ale w jego prowadzeniu trzeba się wystrzegać błędów!
- Nikt nie lubi czytać ciągle o tym samym. Nawet jeśli przychodnia ma dość wąski zakres działania, artykuły na blogu nie mogą bez przerwy poruszać jednego tematu. Dla czytelnika jest to po prostu nudne.
- Błędy językowe są niestety zmorą wielu blogów – artykuły muszą być pozbawione literówek, błędów stylistycznych i oczywiście ortograficznych. Lepiej kilka razy przeczytać tekst przed publikacją niż zaryzykować wpadkę.
- Nie wolno krytykować w artykułach konkurencji, podważać czyichś kompetencji zawodowych, opierać się na niezbyt rzetelnych źródłach. Jest to nieetyczne i nie budzi zaufania.
Marketing usług medycznych nie jest łatwą kwestią, więc tym bardziej warto wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia. Blog medyczny z pewnością jest jednym z nich – pod warunkiem, że jest prowadzony systematycznie, w sposób przemyślany i ciekawy.
1. Źródło danych: https://pulsmedycyny.pl/cbos-69-proc-polakow-sprawdza-online-informacje-o-lekarzach-i-uslugach-medycznych-1000613
BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!
WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?