Praca managera placówki medycznej polega nie tylko na obmyślaniu strategii mających zwiększyć liczbę korzystających z jej usług pacjentów, zarządzaniu bieżącym funkcjonowaniem przychodni czy kontrolowaniu jakości pracy poszczególnych pracowników. Dobry manager potrafi także odpowiednio zmotywować zespół recepcji, umiejętnie ocenić jakość pracy tego zespołu oraz nagrodzić osoby osiągające wysokie wyniki jakościowe swojej pracy.
Dobry manager motywuje i nagradza zespół rejestracji. Ale jak? Podpowiadamy!
Nadrzędną zasadą obowiązującą w każdej placówce medycznej wobec każdego – od pracowników techniczno-administracyjnych, przez recepcję, pielęgniarki, lekarzy aż po kadrę zarządzającą – powinno być profesjonalne podejście do swoich zadań. Profesjonalizm działania przekłada się na zadowolenie pacjentów. Im jest ich więcej, tym więcej usług medycznych sprzedaje placówka, a to jest wprost widoczne w jej wynikach finansowych. Każdy manager powinien przy tym pamiętać, że przykład „idzie z góry” – dlatego jeśli wymaga się od swoich podwładnych maksymalnego zaangażowania w wykonywane obowiązki, samemu należy prezentować nienaganne zachowanie w każdym zawodowym aspekcie.
[reklama id=”10677″]
Motywacja dla pracowników? Pieniądze, ale nie tylko…
Nie oszukujmy się – zdecydowana większość ludzi pracuje dla pieniędzy. Owszem, ważna jest możliwość samorozwoju, spełnianie swoich pasji oraz najzwyczajniej w świecie lubienie tego, co się robi, ale główną motywacją podejmowania pracy są kwestie finansowe. Dlatego w budżecie placówki medycznej warto wygospodarować środki finansowe przeznaczone na premie i nagrody dla najbardziej wyróżniających się pracowników. Uwaga! Kryteria ich przyznawania muszą być jasne i klarowne – tak, by żaden z pracowników nie czuł się poszkodowany lub nie miał wrażenia, że przyznawanie premii ma podteksty osobiste.
Kryteriów przyznawania premii i nagród pracownikom recepcji jest wiele:
- Może to być próg liczbowy umówionych i odbytych wizyt – np. premię otrzymują recepcjonistki, które w miesiącu umówią powyżej trzydziestu wizyt na badanie rezonansem magnetycznym.
- Inny przykład? Aplikacja Medidesk posiada funkcję sprawdzenia numerów osób, które dzwoniły do placówki, ale rozłączyły się podczas oczekiwania, bo wszystkie linie były wówczas zajęte. Nagradzać można za szybkie oddzwonienie do takiego pacjenta i umówienie wizyty.
- Oczywiście sposobem na motywowanie pracowników recepcji nie zawsze muszą być pieniądze (lub przynajmniej nie wprost).
- W wielu miejscach pracy doskonale sprawdzają się wybory pracownika miesiąca lub pracownika roku – w wyborze najskuteczniejszej recepcjonistki również pomogą dostępne w aplikacji Medidesk statystyki.
- Motywacją dla pracownika może być także perspektywa awansu, np. na koordynatora pracy recepcji.
W tym wypadku należy wziąć pod uwagę potrzebę podwyższenia pensji awansowanego pracownika. Awans bez podwyżki może zostać odebrany nie jako nagroda, ale jako próba zwiększenia zakresu obowiązków bez odpowiedniego wynagrodzenia.
Jakie są możliwe inne, pozafinansowe nagrody dla wyróżniających się pracowników recepcji placówki medycznej?
• Warsztaty rozwojowe,
• Kursy językowe
• Kursy komputerowe,
• Karnet na basen lub siłownię,
• Bon upominkowy do drogerii czy księgarni.
Czasami już drobny, ale sympatyczny upominek potrafi zmotywować pracownika do jeszcze większego zaangażowania i efektywności.
BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!
WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?