Wybuch epidemii koronawirusa mocno odbił się na działalności wszystkich placówek medycznych. Kliniki, szpitale, przychodnie, w bardzo krótkim czasie musiały dostosować się do nowych warunków przyjmowania pacjentów, rozwiązań minimalizujących straty związane z epidemią, oraz świadczenia usług z zachowaniem maksymalnego bezpieczeństwa dla personelu medycznego, rejestracji oraz pacjentów. A przed nami okres, którego od samego początku obawiali się epidemiolodzy i eksperci chorób zakaźnych – wskazując na ryzyko wystąpienia kolejnych fali epidemii.
Aktualne wyzwania branży healthcare
NFZ od kilku tygodni weryfikuje możliwość telefonicznego oraz internetowego kontaktu pacjentów z placówkami medycznymi w celu zniwelowania problemu, z którym każdego dnia borykają się podmioty lecznicze i na jaki najczęściej uskarżają się pacjenci podczas skarg składanych do Biura Rzecznika Praw Pacjenta – braku możliwości skutecznego kontaktu z placówkami medycznymi.
73% pacjentów umawia się na wizytę do placówki medycznej telefonicznie, a aż 43% z nich wskazuje na trudności z dodzwonieniem się do rejestracji. Dodatkowo pacjenci wykazują potrzebę dostępu do nowoczesnych narzędzi wspierających lepszą komunikację na linii pacjent-placówka jak i usprawniających sam proces umówienia się na wizytę.1
Największe wyzwania placówek medycznych w dobie Covid-19:
- pacjenci mają trudności z dodzwonieniem się do rejestracji,
- właściciele placówek medycznych obawiają się kontroli z NFZ,
- pacjenci oczekują nowoczesnych narzędzi do umawiania wizyt, w tym przede wszystkim możliwości umawiania i realizacji telekonsultacji,
- managerowie obawiają się zamknięcia placówek medycznych i potrzebują rozwiązań umożliwiających pracę zdalną.
Jak zapewnić sprawne i bezpieczne działanie placówki w dobie Covid-19?
Reagując na bieżące potrzeby i problemy związane z dostępem do usług medycznych, Medidesk oferuje rozwiązania łączące w sobie elementy profesjonalnej platformy telemedycznej, nowoczesnego call center umożliwiającego zdalną pracę całego zespołu placówki medycznej oraz narzędzia zapewniającego płynny kontakt z wszystkimi pacjentami.
W ramach naszego rozwiązania zapewniamy:
1. Platformę telemedyczną Medidesk
Telemedycyna umożliwia lekarzom i specjalistom przeprowadzenie porad zdalnych z pacjentem, w postaci telekonsultacji, konsultacji video i za pośrednictwem chata.
2. Dostęp do aplikacji Medidesk
Aplikacja Medidesk służy do zarządzania ruchem telefonicznym w podmiotach medycznych, udrażniając kontakt pacjenta z rejestracją i organizując pracę placówki. Medidesk pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników sprzedażowych i wszystkich kanałów marketingowych.
3. Softphone, czyli narzędzie do pracy zdalnej
Softphone, to oprogramowanie pozwalające na odbieranie oraz wykonywanie połączeń telefonicznych przez internet, bez konieczności fizycznej obecności w placówce. Jest to idealne narzędzie do łatwego, sprawnego, a przede wszystkim bezpiecznego kontaktu lekarza z pacjentem oraz pracy rejestratorek medycznych.
Jedną z placówek, które zdecydowały się na wprowadzenie u siebie naszych rozwiązań jest Przychodnia Sucholeska. Jak podkreśla Krzysztof Sucholeski, Prezes Zarządu kliniki: “Platforma do telekonsultacji oraz aplikacja Medidesk spotkały się z dużym zadowoleniem pacjentów, a jej kompleksowe wdrożenie, jak również profesjonalna opieka posprzedażowa pozwoliły lepiej zorganizować pracę całej placówki. Łatwość obsługi oraz wszechstronność i elastyczność proponowanych przez Medidesk rozwiązań to niezaprzeczalne atuty aplikacji”.
[reklama id=”10676″]
Dlaczego warto skorzystać z rozwiązań oferowanych przez Medidesk?
- wdrożenie telefonii VoIP z platformą Medidesk, oprogramowaniem Softphone i modułem telemedycznym zapewnią płynność działania Twojej placówki,
- odblokowujemy kontakt telefoniczny pacjenta z placówką medyczną,
- automatyzujemy pracę rejestracji, odciążając powtarzalne czynności,
- teleporady i telekonsultacje są bezpieczne dla pacjentów, jak i lekarzy,
- nasza aplikacja i oprogramowanie są proste w obsłudze i wygodne w użytkowaniu,
- zapewniamy proste i szybkie wdrożenie – całkowicie zdalnie,
- w ramach współpracy oferujemy opiekę i ciągłe wsparcie działu Sukcesu Klienta,
- masz możliwość pracy z dowolnego miejsca np. domu, w przypadku #lockdown,
- gwarantujemy niezmienną cenę przez 12 miesięcy trwania umowy na Medidesk z 5 kontami telemedycznymi.
Dodatkowo, tylko teraz możesz skorzystać ze specjalnie przygotowanej przez nas promocji. Przy zakupie aplikacji Medidesk do końca 2020 roku moduł telekonsultacji bezpłatnie do 5 kont.
Wszystkich zainteresowanych dodatkowymi informacjami dotyczącymi naszego rozwiązania zachęcamy do odwiedzenia strony www.medidesk.pl/bezpieczna-placowka/ oraz do kontaktu z naszymi przedstawicielami:
Wojciech Lewandowski
Manager ds. Rozwoju Placówek Medycznych
e-mail: w.lewandowski@medidesk.pl
tel: (22) 690 03 17
Małgorzata Domagała
Manager ds. Rozwoju Placówek Medycznych
e-mail: m.domagala@medidesk.pl
tel: (22) 690 03 17
1. Źródło: https://mypacjenci.org/wp-content/uploads/2018/08/POZ_infografika.pdf
https://www.rp.pl/Zdrowie/310019927-Przychodnie-POZ-zamkniete-przed-pacjentami—wyniki-weryfikacji-przeprowadzonej-przez-Rzecznika-Praw-Pacjenta.html