Widok listy

Co charakteryzuje nowoczesną placówkę medyczną i gabinet online?

  • Portal pacjenta

Pod pojęciem tym kryją różnego rodzaju funkcjonalności i narzędzia, które pozwalają pacjentowi na szybki i wygodny kontakt z przychodnią drogą internetową. Przykładów może być wiele. Nowoczesny gabinet online powinien oferować pacjentom możliwość umawiania, odwoływania oraz zmian terminów wizyt przez internet. Coraz więcej przychodni udostępnia pacjentom online wyniki ich badań laboratoryjnych – mogą być one odbierane np. po zalogowaniu się na swoje konto w portalu albo przesyłane drogą mailową. Chętnie wykorzystywanym przez placówki narzędziem jest elektroniczna historia zdrowotna pacjenta – w jednym miejscu ma on informacje o wszystkich odbytych wizytach, przeprowadzonych badaniach, wykonanych zabiegach itp. Wszystko to pozwala pacjentowi na komfortowy kontakt z placówką oraz skraca czas jego obsługi.

  • Rozwiązania telemedyczne

Według badania przeprowadzonego przez Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, z rozwiązań telemedycyny w naszym kraju korzysta jedynie 8% placówek medycznych, co stawia nas na szarym końcu w Europie. Tymczasem pacjenci oczekują takich możliwości – istnieje wiele sytuacji, w których wstępna diagnoza może zostać postawiona zdalnie, a pacjent może wdrożyć pierwsze zalecenia lekarskie jeszcze przed osobistą wizytą w gabinecie. Rozwiązania telemedyczne znajdują zastosowanie także w leczeniu chorób przewlekłych (np. gdy pacjentowi chodzi tylko o wystawienie kolejnej recepty na stosowany od dawna lek), monitorowaniu nowoczesnych urządzeń wszczepianych pacjentom (np. implantów słuchu), a także kontrolowaniu bieżącego stanu zdrowia (służą do tego m.in. coraz popularniejsze opaski telemedyczne). Warto pamiętać, że nowoczesna placówka medyczna zyskuje dzięki temu nie tylko zadowolonych pacjentów, ale także oszczędność czasu lekarzy, których przecież w naszym kraju brakuje.

Telefonia VoIP to telefonia internetowa, w ramach której połączenia telefoniczne realizowane są nie przez tradycyjną sieć analogową, ale przez internet. Jest to rozwiązanie, które przynosi placówkom medycznym mnóstwo korzyści. Pozwala ono na wyeliminowanie irytującego dla pacjenta sygnału zajętości, system informuje pacjenta o kolejności oczekiwania na rozmowę, daje możliwość nagrania i ustawienia wiadomości głosowych, a także nagrywania rozmów rejestracji z pacjentem i ich odtwarzania, umożliwia stworzenie profesjonalnej infolinii medycznej i analizę danych dotyczących ruchu telefonicznego w placówce. Co ważne, telefonia VoIP nie wymaga wielkich nakładów finansowych w sprzęt, a operatorzy oferują naprawdę atrakcyjne stawki za połączenia. Wszystko to pozwala budować prestiż placówki oraz usprawnia jej codzienne funkcjonowanie.

[reklama id=”10683″]

  • Medidesk – aplikacja obsługująca ruch telefoniczny w placówce

Medidesk to innowacyjny system służący do obsługi ruchu telefonicznego w placówce. Integruje on w jednym miejscu wszystkie drogi kontaktu ze strony pacjentów – zarówno telefoniczne, jak i mailowe czy przez formularze kontaktowe. Pozwala identyfikować pacjentów, którzy nie dodzwonili się do placówki i inicjować procedurę oddzwonienia, a tym samym – odzyskiwać potencjalnie stracone wizyty. Medidesk daje pracownikom rejestracji możliwość prostego statusowania przeprowadzonych z pacjentami rozmów, pozwala analizować wszystkie dane związane z ruchem telefonicznym w placówce. Dla rejestratorek jest to funkcjonalne narzędzie usprawniające codzienną pracę, dla menedżerów – nieocenione źródło bezcennych danych. W całokształcie Medidesk przyczynia się do lepszej i bardziej profesjonalnej obsługi pacjentów, co ma niebagatelny wpływ także na rentowność całej placówki.

  • Strona internetowa

Wydawać by się mogło, że to podstawa, ale wiele placówek medycznych nadal nie posiada swojej strony internetowej – w dobie internetu jest to olbrzymi błąd! Należy mieć świadomość, że współczesny pacjent właśnie w sieci szuka przychodni, specjalistycznych poradni, konkretnych lekarzy. Nowoczesna, przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa to absolutnie niezbędny element każdej placówki. Pozwala stworzyć wizytówkę placówki i bazę wiedzy o podmiocie online – w atrakcyjny sposób zaprezentować ofertę, przedstawić specjalistów, zbudować wśród pacjentów świadomość marki. Strony internetowe dają możliwość rejestracji online, udostępniają pacjentom kilka form kontaktu, mogą być źródłem inspirujących treści. Co ważne, strony internetowej nie wystarczy mieć – trzeba ją jeszcze mądrze prowadzić, tak aby była dobrze wypozycjonowana, czyli wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Technologie w medycynie

  • Aplikacja mobilna

Nowoczesna placówka medyczna może cały czas… znajdować się w kieszeni pacjenta poprzez obecność w jego smartfonie w postaci dedykowanej aplikacji mobilnej. Po co przychodniom takie narzędzie? Otóż coraz więcej pacjentów, zwłaszcza młodych, korzysta z internetu nie przez komputery, a urządzenia mobilne. Dopasowane do wymagań konkretnych systemów operacyjnych aplikacje mobilne są w smartfonach czy tabletach tym, czym dla użytkowników komputerów strona internetowa. W aplikacji mobilnej przychodni można znaleźć informacje o ofercie placówki, zapoznać się z sylwetkami specjalistów, umówić się lub odwołać wizytę, odebrać online wyniki badań, a nawet porozmawiać z lekarzem podczas zdalnej konsultacji medycznej. Nie ma wątpliwości – to jeden z kluczowych trendów technologicznych w medycynie.

Osoby zainteresowane bliższym zapoznaniem się ze wszystkimi możliwościami, które daje nasza aplikacja Medidesk, zapraszamy do kontaktu – z chęcią odpowiemy na wszystkie pytania i zaprezentujemy korzyści, które płyną z wdrożenia Medidesk w placówce!

BĄDŹ W KONTAKCIE

Masz pytania?
Skontaktuj się!

Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!

Umów się na rozmowęGroup 6 Copy 2

WEBINARY MEDIDESK

Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?

Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?

  • Skutecznie rozwijaj swoją placówkę
  • Poznaj aktualne trendy obsługi klienta
  • Buduj dobre relacje z pacjentami
  • Wdrażaj procedury, które zwiększą Twoją sprzedaż
Zapisz się