Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Możliwości

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2Bot do odwoływania wizytBot do potwierdzania wizytBot do zamawiania receptBot do rezerwacji wizytBot medycyna pracyBot do ponawiania recept

Telefonia cyfrowa, czyli technologia opierająca się na przesyłaniu głosu przez internet. Jest to rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane w codziennej pracy placówek medycznych.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Aplikacja dedykowana placówkom medycznym i lekarzom, do realizacji bezpiecznych telekonsultacji za pośrednictwem czatu, rozmowy wideo lub audio.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Chcesz zwiększyć sprzedaż usług medycznych? Chcesz poprawić jakość obsługi pacjenta w swojej placówce? Dowiedz się więcej o szkoleniach Medidesk.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2
Cennik

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Dowiedz się więcejGroup 6 Copy 2

platforma md edu

Konferencja AMOZ

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Webinary

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Szkolenia stacjonarne

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Warsztaty online

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy
Kontakt
icons8-enterZaloguj sięZobacz demo
Zobacz demo
Widok listy

Dlaczego utrzymanie pacjenta opłaca się bardziej, niż pozyskanie nowego?

obsługa pacjenta

Podobnie jak w wielu innych branżach, także placówki medyczne powinny nieustannie zabiegać o swoich klientów – pacjentów. Co więcej, warto nie tylko poszukiwać nowych osób, które będą zainteresowane skorzystaniem z oferowanych przez nas usług, ale także – a nawet: przede wszystkim – zabiegać o utrzymanie obecnych pacjentów. Dlaczego utrzymanie obecnego klienta jest o wiele bardziej opłacalne niż pozyskiwanie kolejnych osób? Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu.

W jaki sposób i gdzie pacjenci poszukują placówek medycznych?

Nie bez znaczenia jest fakt, w jaki sposób pacjenci poszukują placówki medycznej, która spełni ich oczekiwania. Jedną z podstawowych opcji jest poszukiwanie lekarza przez internet – to zaś oznacza, że dobrze wypozycjonowana w wyszukiwarce, a zarazem zbudowana w odpowiedni i czytelny sposób strona internetowa placówki medycznej nie tylko potwierdzi jej wiarygodność, ale także stanowi wizytówkę, ułatwiającą nawiązanie kontaktu z pacjentem – zarówno online, jak i telefonicznego. Nierzadko pacjenci dowiadują się o istnieniu danej placówki medycznej także pocztą pantoflową – zostaje im ona polecona przez innych, zadowolonych pacjentów. Oznacza to jedno – ci pacjenci, którzy pojawią się w naszej placówce medycznej po raz pierwszy, mogą stać się docelowo chodzącą reklamą naszych usług.

Pierwsze wrażenie i zadowolenie z wizyty pacjenta pierwszorazowego w placówce

Osłuchane już powiedzenie mówi, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Jakkolwiek trywialnie to brzmi, jest w tym jednak mnóstwo prawdy. Od tego, w jaki sposób kontakt z daną placówką medyczną – czy to telefoniczny, czy fizyczny – zapamięta i odbierze pacjent, zależy to, czy zapisze się na pierwszą lub kolejna wizytę. Co więcej, im lepsze wrażenie na nim zrobimy, tym większa szansa, że nie tylko sam będzie chciał wracać w nasze progi, ale również zachęci do skorzystania z naszych usług swoich znajomych lub rodzinę.

Na samo pierwsze wrażenie składa się jednak nie tylko fakt, czy w gabinecie było czysto i schludnie, a lekarz i pracownicy rejestracji mili i uprzejmi. Pacjenci także dużą wagę przywiązują do kontaktu telefonicznego z placówką medyczną, dlatego warto – na przykład za pomocą takich narzędzi, jak Medidesk – zadbać także o ten aspekt, by zyskać wdzięczność i przychylność pacjentów.

Koszty pozyskania nowego pacjenta vs utrzymanie obecnego

Warto zwrócić uwagę na fakt, że z wyżej wymienionych powodów pozyskanie nowego pacjenta jest niezwykle trudne – przede wszystkim należy włożyć wysiłek w to, by miał możliwość natrafić na naszą ofertę usług medycznych. W kolejnym kroku należy umożliwić mu dodzwonienie się do naszej placówki oraz odpowiedni poziom i jakość obsługi – zarówno telefonicznej, jak i stacjonarnie, w przypadku jego wizyty w rejestracji, by skutecznie doprowadzić do umówienia przez niego pierwszej wizyty.

Tymczasem utrzymanie obecnego pacjenta jest znacznie łatwiejsze – wystarczy zadbać o to, by czekała go profesjonalna obsługa pacjenta w rejestracji. Warto zatem dopilnować, by każdorazowo po zakończeniu wizyty u lekarza specjalisty umówić go na kolejne badanie lub wizytę kontrolną, a następnie przypominać mu telefonicznie o zbliżającym się terminie. W ten sposób upewnimy się, czy przybędzie, bądź też ułatwimy mu zmianę terminu z dowolnego powodu.

Z jakich powodów pacjenci najczęściej zmieniają placówkę na inną i jak temu zaradzić?

Całkiem niedawno krążył po Internecie mem czy też łańcuszek, w ramach którego ludzie mieli wczuć się w następującą sytuację: zostali porwani, ale kidnaperzy wykazują gest, pozwalając na wykonanie jednego telefonu. Warunek jest następujący – jeśli ktoś odbierze telefon, porwany zginie. Większość komentujących zgodnie twierdziła, że zadzwoniłaby do swojej przychodni, w której nikt nie odbiera telefonów. Jakkolwiek zabawnie może to brzmieć, prawda jest taka, że to właśnie problemy z nawiązaniem telefonicznego kontaktu z placówką są jednym z częstych powodów uciekania pacjentów do konkurencji.

Okazuje się, że wystarczy zaradzić temu problemowi, by nasi obecni pacjenci dalej byli zainteresowani korzystaniem z naszych usług. Trudność z nawiązaniem połączenia z przychodnią lub inną placówką medyczną najczęściej wynika z faktu, że obsługa dzwoniących pacjentów należy do rejestratorki, która równocześnie zajmuje się pacjentami znajdującymi się fizycznie na miejscu, ponadto w miarę potrzeby pomaga lekarzom lub wymagającym pomocy pacjentom oraz nie ma technicznie możliwości oddzwonienia do pacjenta, którego telefonu nie była w stanie odebrać. Aby usprawnić ten proces, warto rozważyć prowadzenie zewnętrznej rejestracji telefonicznej poza placówką medyczną oraz skorzystanie z takich narzędzi, jak Medidesk.

Jak aplikacja Medidesk usprawnia proces obsługi pacjenta?

Przede wszystkim aplikacja Medidesk oferuje szereg funkcji dla pracowników rejestracji. Za najważniejszą z nich uznać należy listę nieodebranych połączeń – rejestratorzy są w stanie monitorować historię zgłoszeń, oddzwaniać na te połączenia, które nie zostały odebrane, a także kategoryzować je jako umówienia lub nieumówienia wizyt oraz potrzeby kontaktu z pacjentem. Co więcej, osoby pracujące w rejestracji wykorzystującej Medidesk mogą odbierać i wykonywać połączenia za pośrednictwem samej aplikacji oraz zestawu słuchawkowego z mikrofonem, dzięki czemu możliwe jest wykonywanie kilku lub nawet kilkunastu połączeń naraz, zamiast korzystania z jednego, stacjonarnego aparatu telefonicznego w recepcji.

Co ważne jednak, Medidesk oferuje także istotne funkcje dla managera placówki medycznej, przedstawiając mu m.in. statystyki połączeń odebranych i nieodebranych oraz umówionych i nieumówionych wizyt, wraz z analizą przyczyn braku umówienia wizyty. Dzięki temu możliwe jest nie tylko zadbanie o to, by obecni pacjenci dodzwonili się do placówki, ale także o zapewnienie im wysokiej jakości obsługi oraz skutecznego umawiania na kolejne wizyty.