Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Dla Managera Urszula Łaskawiec | 2019-10-24

Jak poprawić jakość wizyty małego pacjenta w placówce medycznej?

Czas czytania: < 1 minuta
Jak poprawić jakość wizyty małego pacjenta w placówce medycznej?
W placówkach medycznych w kolejce oczekują osoby w różnym przedziale wiekowym. Dorośli w poczekalni zajęci są swoimi sprawami, ich potrzeby są podstawowe, m.in. picie wody, kawa, czytanie czasopism, o tyle młodsi wymagają szczególnej opieki, rozrywki, a także udogodnień. O czym warto pomyśleć w placówce medycznej, by najmłodsi pacjenci poczuli się swobodnie? Jak poprawić jakość wizyty małych pacjentów w placówce medycznej, by uśmiech nie zniknął z ich twarzy? W naszym artykule odpowiadamy na wszystkie powyższe pytania.

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Najmłodszy pacjent – najbardziej szczery, wymagający i serdeczny

Po krótkim wstępie warto przejść do szczegółów. O najmłodszych mówimy, że są najbardziej szczerzy, wymagający, ale zarazem serdeczni i oddani. Często wymagają szczególnej opieki i odpowiednich narzędzi, aby poczuć się bardziej komfortowo w nowym miejscu, a takim bez dwóch zdań jest placówka medyczna, bądź na przykład gabinet stomatologiczny. Na początku warto, by najmłodszy pacjent został przywitany przez pracownika rejestracji. Warto zadbać też, by tuż przed wizytą dziecko było spokojne i uśmiechnięte, ponieważ każde z nich chce czuć się bezpiecznie podczas wizyty u lekarza.

Jak poprawić jakość wizyty małego pacjenta w Twojej placówce medycznej?

Z pewnością warto zwrócić szczególną uwagę na niemowlęta oraz ich rodziców. Już przed wejściem do placówki rodziny, które odwiedzają placówkę medyczną z niemowlętami, będą potrzebować ułatwienia w postaci podjazdu dla wózków.

Przy schodach, poza klasycznym wejściem, powinien znajdować się podjazd, który posłuży rodzicom z dziećmi oraz osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Takie udogodnienie już na wstępie zrobi dobre pierwsze wrażenie. Nawet osoby, które z niego nie skorzystają, docenią i być może poinformują o tym swoich znajomych. Innym rozwiązaniem, które z pewnością docenią rodzice i osoby niepełnosprawne jest montaż windy. Taka opcja jest dużym ułatwieniem.

mały pacjent

Zadbaj o wyposażenie toalety – udogodnienia dla małego pacjenta

Placówka medyczna musi zadbać o udogodnienia dla małego pacjenta w każdym miejscu, a w szczególności w toalecie. W każdej dostępnej na terenie placówki powinien znaleźć się przewijak. Dodatkowym udogodnieniem będą akcesoria dla matki z niemowlęciem: pieluchy, mokre chusteczki. Takie podstawowe wyposażenie spełni oczekiwania każdej osoby odwiedzającej przychodnię. Warto również pomyśleć o małych dzieciach. Toalety z udogodnieniem dla najmłodszych – małe, niskie toalety oraz nisko zawieszone umywalki będą dodatkowym atutem.

Strefa twórcza i kącik zabaw dla małego pacjenta

W coraz większej liczbie placówek medycznych znajdziemy takie udogodnienie, jak kącik zabaw. Jednak nie we wszystkich. Dlaczego warto zwrócić uwagę na stworzenie strefy twórczej dla małego pacjenta? Małe dziecko często się niecierpliwi przed wizytą u lekarza – jest niespokojne, boi się, a czasami także nudzi. Warto w takiej sytuacji stworzyć w miejscu, które zaabsorbuje go i da mu frajdę. Stworzenie takiego kącika jest koniecznością. Miejsce, w którym mały pacjent zajmie się kolorowaniem, układaniem klocków, a także czytaniem ulubionych bajek. Dzieci uwielbiają układać puzzle, a także rozwiązywać proste łamigłówki.

Takie miejsce sprawi, że najmłodszy nie będzie myślał o wizycie, a skupi się na przyjemności. Przy tej okazji musisz pamiętać o regularnej dezynfekcji przedmiotów i zabawek. Chore dzieci mogą w końcu przenosić niebezpieczne dla innych bakterie i wirusy. Wszystkie meble powinny być też wykonane z łatwych do czyszczenia i pielęgnacji materiałów. Możesz również pomyśleć o jednorazowych akcesoriach do zabawy.

Placówka medyczna, która przyjmuje dużą ilość najmłodszych pacjentów, powinna wziąć pod uwagę instalację telewizora i emisję ciekawych, kolorowych obrazków, które zainteresują małego pacjenta.

Dzięki powyższym rozwiązaniom ocena placówki medycznej w oczach rodzica będzie wysoka, a inni pacjenci będą mogli zadowolić się ciszą. Strefa twórcza małego pacjenta w placówce medycznej podniesie standard i ocenę.

Dzielny Pacjent – każde dziecko czeka na naklejkę

Każdy maluch ucieszy się z drobnego upominku, który dostanie w placówce medycznej. A oznaka „dzielnego pacjenta” wiele znaczy dla każdego dziecka. Nie zapomnij zaplanować takiej akcji i poinformować o niej wszystkich lekarzy. Zadbaj o dostarczenie różnorodnych naklejek. Nie mogą to być przypadkowe wzory. Warto pamiętać o śledzeniu trendów. Dzieci mają swoje ulubione bajki i to one powinny decydować o tej, którą dostaną. To dla nich wielka nagroda i powód do dumy! Poza naklejkami warto wziąć pod uwagę wręczanie małych prezentów takich jak pierścionki, piłeczki kauczukowe, breloczki.

Te proste udogodnienie podniosą jakość Twojej placówki medycznej. Jeśli takich nie posiadasz i chcesz zaczerpnąć wiedzy specjalistów, skontaktuj się z nami! Prowadzimy szkolenia managerów placówek medycznych i podnosimy kwalifikacje personelu.

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk