Kategoria wpisu: Aplikacja
Rejestracja to najważniejszy, a zarazem jeden z najbardziej newralgicznych punktów każdej placówki medycznej – to od tego miejsca rozpoczyna się kontakt pacjenta z usługami, ofertą i pracownikami. Jak wiadomo, pierwsze wrażenie może zachęcić pacjenta do rozpoczęcia bądź kontynuacji leczenia w danym miejscu lub wręcz przeciwnie. Rejestracja jest sercem każdej placówki medycznej, dlatego tak ważne jest, aby wszystkie procesy były w niej poprawnie zoptymalizowane, a personel odpowiednio przeszkolony. Istotną kwestią jest, aby manager był zawsze na bieżąco z tym, co się dzieje w jego placówce – i to każdego dnia. Co manager musi wiedzieć o pracy rejestracji. Specjaliści z Medidesk zdradzają w artykule.
Na początek ważna uwaga – fakt, że manager ma prawo pytać pracownika rejestracji o wszystkie aspekty i nawet najdrobniejsze szczegóły wykonywanej przez niego pracy, jest oczywiste. To w końcu manager odpowiada za zarządzanie placówką, jej funkcjonowanie, realizowanie celów sprzedażowych, konstruowanie planu marketingowego, public relations czy szkolenia wewnętrzne. Warto jednak zadawać pytania i sprawdzać pracę w taki sposób, aby pracownik nie poczuł się osaczony, inwigilowany czy kontrolowany na każdym kroku.
Owszem, kontrola jest ważna, ale powinna być motywująca, dyskretna i niewywierająca na pracowniku presji. Zanim jednak przejdziemy do analizowania pracy zespołu rejestracji, warto zadbać o odpowiedni harmonogram pracy – przejrzysty, sprawiedliwy w podziale i dostępny dla wszystkich zainteresowanych. Zadania należy rozdzielać na podstawie doświadczenia, możliwości i potencjału danego pracownika, aby każdy odnalazł się w swojej roli. Przełożony ma możliwość raportowania pracy swojego zespołu, co jest bardzo istotną kwestią. Manager placówki powinien otrzymywać od swoich pracowników rzetelne informacje, które pomogą mu w dalszym koordynowaniu prac.
Przepływ informacji pomiędzy managerem, a zespołem rejestracji jest kluczowym w sprawnym funkcjonowaniu placówki medycznej. Aspektów, które manager placówki medycznej powinien sprawdzać jak najczęściej (a najlepiej codziennie), jest kilka:
Możliwość szybkiego i wygodnego sprawdzenia wszystkich powyższych informacji umożliwia aplikacja Medidesk. A wiedza którą dzięki temu zdobędzie, pomoże w procesie rozpatrywania reklamacji oraz umożliwi stworzenie systemu naprawczego pracy rejestracji medycznej. Odpowiedzi na wyżej postawione pytania usprawnią również codzienną pracę całego zespołu i usprawnią proces obsługi klienta.
Dzięki aplikacji takiej jak Medidesk, manager nie musi już zwoływać codziennych zebrań z rejestracją i wypytywać pracowników o każdy detal (co może zostać odebrane jako niezbyt przyjemne „przesłuchanie”…). Sam o dowolnej porze może bowiem sprawdzić w swoim panelu managera Medidesk, co na poszczególne tematy mówią twarde dane liczbowe. Oznacza to oszczędność czasu i energii. Jednocześnie manager otrzymuje niezwykle komfortowe narzędzie do panowania nad funkcjonowaniem rejestracji, a co za tym idzie, narzędzie usprawniające procesy biznesowe placówki. Nie zmienia to jednak faktu, że bezpośredni kontakt z pracownikiem rejestracji po zapoznaniu się z danymi w aplikacji będzie dużo prostszy i przyjemniejszy w odbiorze. Nawet jeśli manager po zapoznaniu się z danymi zauważy problem pracy zespołu, z dystansem i po namyśle zaproponuje rozwiązanie.
Jeśli po przeczytaniu tego artykułu masz nadal wątpliwości dotyczące tego co każdy manager musi wiedzieć o pracy rejestracji medycznej, pobierz nasz darmowy e-book, w którym dowiesz się więcej na temat pracy rejestracji, poznasz sposoby na skuteczne koordynowanie prac zespołu oraz odkryjesz jak generować zysk poprzez optymalizacje kluczowych procesów.