Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Rejestracji

Millenialsi w placówce medycznej – kim są oraz co i dlaczego warto o nich wiedzieć?

Millenialsi w placówce medycznej – kim są oraz co i dlaczego warto o nich wiedzieć? Millenialsi – czyli pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku – to grupa, na którą osoby zajmujące się ochroną zdrowia powinni kierować szczególną uwagę. Obecnie mają ponad 30 lat i cechują się określonymi wymaganiami w stosunku do wszystkich usługodawców, również z branży medycznej i medycyny estetycznej. Warto już teraz zbudować wśród nich lojalność marki, bo to oni wkrótce będą najczęstszymi pacjentami w placówkach.

Millenialsi to pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku (w krajach Zachodu mniej więcej miedzy 1980 a 1999 rokiem, w Polsce – między 1984 a 1997 rokiem). Określa się ich również mianem pokolenia cyfrowego oraz pokolenia Y. W krajach Europy Zachodniej millenialsi nie pamiętają czasów tzw. zimnej wojny między USA a ZSRR, w naszym kraju – nie pamiętają okresu PRL-u.

Pokolenie Y charakteryzuje się określonymi cechami dotyczącymi codziennego życia, pracy, funkcjonowania w społeczeństwie i ogólnego postrzegania świata. W każdej dziedzinie millenialsi bardzo chętnie korzystają z nowoczesnych technologii i cyfrowych mediów.

Millenialsi przykładają olbrzymią uwagę do jakości życia, ale jednocześnie elastyczności oraz swobody – w życiu zawodowym nie przywiązują się na długo do jednego miejsca pracy, są pewni siebie. Dorastanie w erze kapitalizmu oraz wolnego rynku ma wpływ na ich podejście do zakupów oraz ogólnego wydawania pieniędzy – nie są przesadnie oszczędni, chętnie w siebie inwestują, ale jednocześnie wydając pieniądze oczekują wysokiej jakości obsługi. Cechuje ich również ogólna dbałość o swoje zdrowie oraz zdrowy styl życia – millenialsi nie unikają lekarzy, chętnie poddają się badaniom profilaktycznym, starają się zdrowo odżywiać i uprawiać sport.

Millenialsi jako pacjenci

Jak już wcześniej wspomniano, millenialsi bez problemu orientują się w rzeczywistości cyfrowej. Internet, urządzenia mobilne, nowoczesne technologie w każdym aspekcie życia – to ich codzienność. Dlatego pokolenie to oczekuje od placówek medycznych kompleksowej obecności oraz dostępu online – chcą szybko i łatwo umawiać oraz odwoływać wizyty przez Internet, odbierać wyniki badań, a nawet wirtualnie kontaktować się z lekarzami. To właśnie oni są główną grupą zainteresowaną usługami telemedycyny.

Osoby zarządzające placówkami medycznymi powinny pamiętać, że millenialsi nie należą do grupy zbyt cierpliwej i wyrozumiałej, zwłaszcza jeśli chodzi o usługi. Jedno małe niedociągnięcie czy negatywne doświadczenie związane z placówką może sprawić, że pacjent z pokolenia Y zacznie szukać innego gabinetu. Z drugiej strony, millenialsi to pacjenci dysponujący z reguły większymi pieniędzmi niż poprzednie pokolenie i nie mający problemu z ich wydawaniem, także na ochronę zdrowia.

Jak przyciągnąć millenialsa do placówki medycznej?

Bez wątpienia warto skupić się na millenialsach jako na odbiorcach usług medycznych. Jak jednak konkretnie to zrobić?

  • Placówka otwarta na millenialsów musi być cyfrowa, przynajmniej na tyle, na ile pozwalają jej warunki. Podstawą jest strona internetowa, nowoczesne drogi komunikacji, a także obecność w social mediach.
  • Millenialsi są pokoleniem, które chętnie korzysta z opinii internautów, szuka potwierdzenia jakości usług wśród innych klientów itp. Zadbaj o to, by zbudować wśród swojej placówki społeczność pozytywnych, zadowolonych pacjentów, będących jej najlepszymi ambasadorami.
  • Jak już wcześniej wspomniano, pokolenie Y nie należy do zbyt cierpliwych. Jeśli millenials w miarę sprawnie nie dodzwoni się do placówki albo pracownik rejestracji do niego nie oddzwoni, z pewnością zrezygnuje z zapisania się na wizytę. Dlatego warto inwestować w narzędzia usprawniające pracę rejestracji, takie jak nasza aplikacja Medidesk.
  • Bez względu na to, jak duża jest Twoja placówka, warto świadczyć przynajmniej część usług drogą online. Może to być np. opcja zapisywania się na wizytę przez stronę internetową, kontakt z rejestracją przez Messengera, możliwość mailowego odbioru wyników badań.

Millenialsi już teraz są grupą pacjentów bardzo ważną dla branży medycznej, a za 10-20 lat będzie ona zdecydowanie najważniejsza. Dlatego warto otwierać się na jej potrzeby – jeśli chcesz wiedzieć, jak usprawnić ich kontakt z placówką przy pomocy aplikacji Medidesk, skontaktuj się z nami! Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

    Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

      Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

        Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk