Kategoria wpisu: Dla Rejestracji
Millenialsi to pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku (w krajach Zachodu mniej więcej miedzy 1980 a 1999 rokiem, w Polsce – między 1984 a 1997 rokiem). Określa się ich również mianem pokolenia cyfrowego oraz pokolenia Y. W krajach Europy Zachodniej millenialsi nie pamiętają czasów tzw. zimnej wojny między USA a ZSRR, w naszym kraju – nie pamiętają okresu PRL-u.
Pokolenie Y charakteryzuje się określonymi cechami dotyczącymi codziennego życia, pracy, funkcjonowania w społeczeństwie i ogólnego postrzegania świata. W każdej dziedzinie millenialsi bardzo chętnie korzystają z nowoczesnych technologii i cyfrowych mediów.
Millenialsi przykładają olbrzymią uwagę do jakości życia, ale jednocześnie elastyczności oraz swobody – w życiu zawodowym nie przywiązują się na długo do jednego miejsca pracy, są pewni siebie. Dorastanie w erze kapitalizmu oraz wolnego rynku ma wpływ na ich podejście do zakupów oraz ogólnego wydawania pieniędzy – nie są przesadnie oszczędni, chętnie w siebie inwestują, ale jednocześnie wydając pieniądze oczekują wysokiej jakości obsługi. Cechuje ich również ogólna dbałość o swoje zdrowie oraz zdrowy styl życia – millenialsi nie unikają lekarzy, chętnie poddają się badaniom profilaktycznym, starają się zdrowo odżywiać i uprawiać sport.
Jak już wcześniej wspomniano, millenialsi bez problemu orientują się w rzeczywistości cyfrowej. Internet, urządzenia mobilne, nowoczesne technologie w każdym aspekcie życia – to ich codzienność. Dlatego pokolenie to oczekuje od placówek medycznych kompleksowej obecności oraz dostępu online – chcą szybko i łatwo umawiać oraz odwoływać wizyty przez Internet, odbierać wyniki badań, a nawet wirtualnie kontaktować się z lekarzami. To właśnie oni są główną grupą zainteresowaną usługami telemedycyny.
Osoby zarządzające placówkami medycznymi powinny pamiętać, że millenialsi nie należą do grupy zbyt cierpliwej i wyrozumiałej, zwłaszcza jeśli chodzi o usługi. Jedno małe niedociągnięcie czy negatywne doświadczenie związane z placówką może sprawić, że pacjent z pokolenia Y zacznie szukać innego gabinetu. Z drugiej strony, millenialsi to pacjenci dysponujący z reguły większymi pieniędzmi niż poprzednie pokolenie i nie mający problemu z ich wydawaniem, także na ochronę zdrowia.
Bez wątpienia warto skupić się na millenialsach jako na odbiorcach usług medycznych. Jak jednak konkretnie to zrobić?
Millenialsi już teraz są grupą pacjentów bardzo ważną dla branży medycznej, a za 10-20 lat będzie ona zdecydowanie najważniejsza. Dlatego warto otwierać się na jej potrzeby – jeśli chcesz wiedzieć, jak usprawnić ich kontakt z placówką przy pomocy aplikacji Medidesk, skontaktuj się z nami! Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!