Zarządzanie placówką medyczną, przychodnią, czy szpitalem wiąże się obecnie z koniecznością ciągłego unowocześniania i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Poprawa organizacji placówki i wdrożenie kompleksowych, zewnętrznych działań marketingowych pomoże dostosować ofertę medyczną do wymagań pacjentów oraz wpłynie na podniesienie jakości usług.
[reklama id=”10685″]
Czy zewnętrzny dział marketingu sprawdza się w przypadku branży medycznej?
Zdecydowanie tak. Placówka branży medycznej powinna posiadać niepodważalny autorytet. Dzięki kompleksowym działaniom marketingowym można wypromować główne zalety placówki, podkreślić jej wiarygodność i profesjonalizm. Budowanie zaufania jest złożonym procesem, a regularne i konsekwentne działania marketingowe można porównać do tworzenia i rozwijania relacji opartej na bezpieczeństwie, empatii i obopólnych korzyściach.
Regularna współpraca z zewnętrzną firmą marketingową pomoże kształtować jednolitą wizję placówki, dzięki czemu u pacjentów pojawi się zaufanie. Powierzając działania marketingowe zewnętrznemu przedsiębiorstwu, można zbudować stabilną pozycję firmy na rynku medycznym i skupić się wyłącznie na zdrowiu swoich pacjentów. Odciążenie lekarzy od nadmiernej ilości obowiązków, będzie mieć same pozytywne skutki zarówno dla ich komfortu pracy, jak i dla jakości usług świadczonych przez placówkę.
Jednoosobowa działalność a zewnętrzny dział marketingu
Outsourcing działań marketingowych jest korzystnym rozwiązaniem dla wieloosobowych, średnich oraz dużych placówek lekarskich. W przypadku jednoosobowej praktyki medycznej outsourcing może generować zbyt wysokie i nieadekwatne koszty, a wybór odpowiedniego partnera może być czasochłonny. Nawet efektywne rozwiązania wdrożone przez zewnętrzny dział marketingu mogą okazać się niezgodne z ideą oraz strategią założoną przez jednoosobową działalność.
Średnie i duże placówki medyczne powinny posiadać wykwalifikowanych specjalistów, którzy zajmą się kompleksowo działem PR i marketingiem. Outsourcing działań marketingowych skutecznie wpłynie na tryb pracy personelu medycznego.
Rola i zalety outsourcingu marketingu placówki medycznej
Rola marketingu w procesie zarządzania placówkami medycznymi wciąż wzrasta. Przyczyniają się do tego liczne reformy systemowe, dynamiczny postęp technologii, czy wzrost cen za usługi medyczne. Zrównoważony i dostosowany tryb organizacji ma decydujący wpływ na zadowolenie pacjentów. Aby zachować wartość nadrzędną, jaką jest zdrowie pacjenta, warto powierzyć opiekę marketingową zewnętrznej firmie.
Najważniejsze czynniki, które wpływają na efektywność usług zdrowotnych to między innymi organizacja i zarządzanie placówką oraz ogólne zasady i postanowienia reform dotyczących ochrony zdrowia. Wymiernym efektem końcowym jest wynik finansowy oraz poprawa zdrowia pacjentów.
Z pomocą profesjonalistów z branży marketingowej, placówka medyczna może harmonijnie ewoluować oraz poszerzać grono odbiorców. Budowanie pozytywnego wizerunku i zaufania wśród pacjentów można osiągnąć, stosując rozmaite techniki i narzędzia marketingowe, w tym wykorzystując rolę i znaczenie Public Relations oraz Publicity. Dzięki sprofilowanym działaniom PR placówka może nawiązywać szczególnie istotne relacje mające wpływ na funkcjonowanie ośrodka zdrowia. Mogą to być kontakty z potencjalnymi dostawcami, sponsorami, czy mecenatami.
Plusy wprowadzenia zewnętrznego marketingu
Zewnętrzny dział marketingu wzmocni mocne strony placówki medycznej i skupi się na kształtowaniu jej wizerunku na rynku medycznym. Wizerunek placówki przekłada się na osiąganie wielu korzyści takich jak:
- działanie na rzecz kapitału wizerunku
- wyróżnienie placówki spośród konkurencji
- usytuowanie placówki jako autorytetu w dziedzinie medycyny w lokalnej społeczności
- zdobycie renomy i pozytywnych opinii
- budowanie ponadczasowego wizerunku
- usprawnienie funkcjonowania placówki
- wyróżnienie aktualnych wprowadzanych zmian
- nadzór promocji bezpośredniej (mailing, zaproszenia na badania, spotkania bezpośrednie, interaktywne narzędzia, strony i inne formy promocji)
- zadowolenie pracowników i zwiększenie ich motywacji
- ograniczenie kosztów w placówce dzięki standaryzacji działań
- obrona wizerunku placówki w chwilach kryzysowych
- monitorowanie mediów
Co może znaleźć się w ofercie outsourcingu marketingu?
Działania marketingowe dedykowane danej branży mogą obejmować szereg różnorodnych czynności. Od content marketingu, przez PR, prowadzenie kampanii reklamowej, obsługę kanałów Social Media, bezpośredni kontakt z pacjentami, wprowadzanie innowacyjnych narzędzi i testowanie nowoczesnych rozwiązań.
Działania marketingowe placówek medycznych to skomplikowane i długotrwałe procesy obejmujące wiele aspektów i środków komunikacji. Warto skorzystać ze wsparcia zewnętrznych firm, które kompleksowo zajmą się wizerunkiem placówki.
Strategia outsourcingu działań marketingowych placówek medycznych opiera się na:
- wyznaczeniu konkretnych i jasno określonych celów
- odpowiednich badaniach i analizach
- komunikacji wewnątrz branży i rozeznaniem rynku
- budowaniu relacji z pacjentami
- przywiązaniu do placówki i działaniu dla dobra jej rozwoju
- wsparciu placówki
- właściwej strategii działań
- odpowiednich narzędziach
- realizacji zamierzonych celów
Media Health – profesjonalna agencja marketingowa dla podmiotów leczniczych
W branży medycznej trzeba trzymać rękę cały czas na pulsie, ponieważ rynek usług medycznych zmienia się dynamicznie i z każdym rokiem pojawia się coraz więcej placówek i przychodni, które prześcigają się w pomysłach na zdobycie jak największej liczby lojalnych pacjentów.
Działania w sektorze ochrony zdrowia często trudno prowadzić w pojedynkę dlatego warto zastanowić się nad zaangażowaniem profesjonalnej agencji marketingowej, która dzięki wypracowanemu doświadczeniu przez lata aktywnej pracy zawodowej w obszarze ochrony zdrowia i podjętym skutecznym działaniom będzie w stanie wzmocnić wizerunek placówki medycznej oraz przyczynić się do znacznego wzrostu dochodów.
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą firmy Media Health. Agencji marketingowej, która specjalizuje się w obsłudze podmiotów leczniczych. Specjaliści zatrudnieni w ramach agencji to osoby posiadające rozległą wiedzę marketingową, dzięki której swobodnie poruszają się w realiach branży medycznej.
Dzięki swojej pracy i codzienny doświadczeniom zdobywanym w kontaktach z właścicielami i managerami placówek medycznych wiedzą z czym na co dzień mierzą się placówki medyczne jak można pomóc im dostosować się do zmieniających się oczekiwań pacjentów jak i postępującej z roku na rok nowoczesnej technologii.
Chcesz sprawdzić, jak konkretne działania marketingowe mogą wesprzeć funkcjonowanie Twojej placówki? Zapraszamy do kontaktu Mediahealth -> https://mediahealth.pl/kontakt/. Nasi specjaliści określą Twoje potrzeby i zaproponują dedykowane rozwiązania!