Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Dla Managera Łukasz Grzanek | 2020-07-09

Promowanie placówki medycznej w social media cz. 1

Czas czytania: < 1 minuta
Promowanie placówki medycznej w social media cz. 1
W XXI wieku wizytówką placówki medycznej – oprócz tradycyjnej strony internetowej – mogą, a nawet powinny być social media. Czym dokładnie są? Jakie są najlepsze social media do promowania placówki? Jakie możliwości dają przychodniom i klinikom? Odpowiadamy na te i inne pytania!

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Social media – czyli media społecznościowe – to środki masowego przekazu, głównie internetowe, które funkcjonują w taki sposób, aby umożliwiać ich uczestnikom kontakt, dialog oraz interakcję. Do social mediów nie zaliczają się jedynie znane portale społecznościowe jak Facebook czy Twitter. Są to również fora dyskusyjne, blogi, platformy do udostępniania zdjęć czy serwisy, poprzez które można ocenić produkt, usługę czy firmę.

Social media – wizytówka placówki medycznej

Jeszcze niedawno rolę głównych wizytówek placówek medycznych w sieci pełniły tradycyjne strony internetowe. Owszem, nadal są one bardzo ważne – stanowią sposób na przedstawienie oferty, zespołu, atutów placówki, udostępnienie danych kontaktowych itp. Równie istotną rolę informacyjną, ale również reklamową i wizerunkową pełnią obecnie także profile w social mediach. Mają one ogromny zasięg oddziaływania, pozwalają promować się w Internecie, budować społeczność lojalnych pacjentów oraz docierać do nowych osób potencjalnie zainteresowanych usługami placówki.

Jakie social media dla placówki medycznej?

Nie sposób wymienić wszystkich social mediów, w których może być na różny sposób obecna placówka medyczna. Tak naprawdę wystarczy kilka profili, ale prowadzonych mądrze, regularnie i odpowiednio zarządzanych. Jakie social media są więc najbardziej odpowiednie dla placówki medycznej?

Pani doktor nagrywająca vloga.

Daj się poznać, komunikuj się, edukuj

Forma i sposób prowadzenia kanału placówki w social mediach zależy tak naprawdę od tego, jakie cele chce się przez to osiągnąć. Jeżeli ma to być sprzedaż poszczególnych usług – warto skupić się na możliwościach reklamowych, jakie daje np. Facebook Ads (więcej napiszemy o tym w kolejnym artykule). Jeśli celem jest zbudowanie aktywnej społeczności – warto postawić na posty angażujące, wywołujące u odbiorców określone interakcje. Na pewno jednak aktywność placówki w social mediach powinna dotyczyć trzeb aspektów.

To oczywiście tylko niewielka część z ogromu wiadomości dotyczących aktywności placówki medycznej w social mediach. W kolejnym artykule przybliżymy m.in. zasady działania Facebook Ads oraz podpowiemy, jakie rodzaje postów można publikować w portalach społecznościowych. Już teraz zachęcamy do lektury!

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk