Rejestracja medyczna teraz a kiedyś

Rejestracja teraz a kiedyś

Rejestracja medyczna teraz a kiedyś

Sektor ochrony zdrowia bardzo dynamicznie się rozwija. Pojawiają się innowacyjne metody leczenia, nowe rozwiązania technologiczne dla lekarzy i pacjentów, zmienia się funkcjonowanie placówek medycznych na wszystkich płaszczyznach, w tym również codziennej pracy rejestracji. Warto, by zdawali sobie z tego sprawę zarówno managerowie przychodni, jak i same rejestratorki.

Na początek warto uświadomić sobie, że w ostatnich latach mamy do czynienia z olbrzymią zmianą w postrzeganiu rejestracji medycznej – zarówno przez pacjentów, managerów placówek, jak również same rejestratorki. Jeszcze niedawno rejestracja była uznawana tylko i wyłącznie za „miejsce w którym zapisuje się na wizyty”. Owszem – nadrzędna funkcja rejestracji pozostaje taka sama, bo właśnie tam skupia się kontakt zarówno bezpośredni, jak i telefoniczny z placówką. Zaczęto jednak dostrzegać fakt, że rejestracja ma również inne zadania do spełnienia.

W ostatnim czasie podkreślana jest wizerunkowa rola rejestracji w postrzeganiu całej placówki przez pacjentów. Jak wiadomo pierwsze wrażenie ma olbrzymie znaczenie w odbiorze miejsca, firmy oraz osób. Jeżeli kontakt pacjenta z rejestracją jest profesjonalny, sympatyczny i komfortowy dla pacjenta, od razu buduje to pozytywny wizerunek całej placówki w jego oczach.

Zaczęto dostrzegać także znaczenie sprzedażowe rejestracji, zwłaszcza w przypadku placówek prywatnych. Konkurencja na rynku prywatnej ochrony zdrowia w naszym kraju jest olbrzymia, więc coraz większym wzywaniem jest pozyskanie pacjenta oraz wypracowanie jego lojalności. Posiadająca odpowiednie przygotowanie merytoryczne, „uzbrojona” w nowoczesne narzędzia – takie jak terminarze online czy nasza aplikacja Medidesk – rejestracja pełni bardzo ważną funkcję sprzedaży usług oferowanych przez placówkę.

Rejestracja na miarę XXI wieku!

Nowoczesne technologie wkraczają we wszystkie płaszczyzny ludzkiego życia – właściwie każdy w swojej codziennej pracy korzysta z narzędzi oraz urządzeń, które wykorzystując np. Internet, wpływają na automatyzację niektórych procesów, ułatwiają je i porządkują.

Nie inaczej jest w przypadku rejestracji. Jeszcze kilka lat temu rejestratorki medyczne korzystały ze zwykłych telefonów stacjonarnych, umawianie wizyt polegało na wpisaniu nazwiska pacjenta do specjalnego zeszytu, a przekazywanie informacji koleżankom z drugiej zmiany ograniczało się do przyklejenia karteczki do blatu biurka lub wpisu do notesu. Konieczne było ręczne wypisywanie kart pacjentów, ich fizyczne katalogowanie oraz wyszukiwanie w archiwum placówki, trudne było prowadzenie list rezerwowych (zazwyczaj były to zeszyty, a oprócz obowiązku ręcznego zapisywania danych pacjentów, trzeba było jeszcze pamiętać, aby do nich zadzwonić…).

W dobie nowoczesnych technologii tego typu metody pracy przechodzą do lamusa. Przykładem narzędzia usprawniającego codzienną pracę rejestracji jest aplikacja Medidesk, której zadaniem jest poprawa jakości procesu obsługi pacjenta. Jakie są przykładowe funkcje aplikacji?

Medidesk:

  • integruje źródła kontaktu z placówką (kontakt telefoniczny oraz pisemny)
  • umożliwia łatwe weryfikowanie efektów poszczególnych rozmów (umówione, do oddzwonienia, do potwierdzenia itp.),
  • pozwala na oddzwanianie jednym kliknięciem,
  • pozwala na tworzenie elektronicznych list rezerwowych,
  • umożliwia tworzenie notatek i przekazywanie informacji pozostałym członkom zespołu.

Oczywiście nie można zapominać również o innych wynikających z postępu technologicznego rozwiązaniach – Elektronicznej Dokumentacji Medycznej, e-skierowaniach czy e-zwolnieniach, terminarzach online, etc. Dzięki nim pracownicy rejestracji coraz rzadziej mają do czynienia ze stosami papierów, a wszystkie dane pacjenta są gromadzone w sposób elektroniczny.

Narzędzie dla rejestracji medycznej

Warto więc szkolić pracowników rejestracji z obsługi tego typu programów i aplikacji (w Medidesk po wdrożeniu naszego systemu zapewniamy kompleksowe szkolenie dla recepcjonistek) – zwłaszcza dla osób w dojrzałym wieku, dla których obsługa nowoczesnych programów i urządzeń może być problematyczna, tego typu wsparcie bywa nieocenione!

Wyjść naprzeciw potrzebom pacjenta

W ostatnich latach sporej zmianie w naturalny sposób ulega podejście rejestratorek do wykonywanych obowiązków. Bardzo ważne jest wykazywanie przez nie odpowiedniej postawy. Istotna jest życzliwość, empatia, wychodzenie naprzeciw potrzebom pacjenta. Przy rekrutacji pracowników do rejestracji zwraca się więc uwagę nie tylko na kierunkowe przygotowanie do zawodu oraz dotychczasowe doświadczenie, ale także na kompetencje miękkie oraz umiejętności komunikacyjne, kluczowe w codziennych kontakcie rejestratorki z pacjentem.

Oczywiście trzeba zdawać sobie sprawę, że dla wielu rejestratorek przejście z dotychczasowego systemu pracy na nowoczesne narzędzia, a także podejście pro-sprzedażowe do pacjenta mogą być problematyczne. Dlatego bardzo istotna jest też rola managerów placówek medycznych. Ważne jest postrzeganie rejestracji jako integralnej części zespołu, w którą należy inwestować oraz troszczyć się o jej udoskonalanie. Pomagają w tym zarówno np. dedykowane rejestracji szkolenia, jak i przeprowadzany przez ekspertów Medidesk bezpłatny audyt pracy rejestracji, po którym każda placówka otrzymuje indywidualne rozwiązania mające na celu usprawnienie jej funkcjonowania.

Jak widać, rejestracja w placówce medycznej to obecnie miejsce zupełnie inne niż jeszcze kilka lat temu. Warto zdawać sobie z tego sprawę, by w pełni wykorzystywać jej możliwości.

Autor: Urszula Łaskawiec
|
Dodano: 12 marca 2020

Powiązane posty

Kategoria:

Telekonsultacje medyczne – co to jest i dlaczego warto je wdrożyć?

Od kilku tygodni Polska boryka się ze skutkami pandemii koronawirusa. Dla wszystkich osób i branż wprowadzone przez rząd obostrzenia oznaczają konieczność znacznego ograniczenia normalnych aktywności i działalności. Na szczęście są narzędzia, które pozwalają placówkom medycznym świadczyć usługi zdrowotne na odległość – zaliczają się do nich telekonsultacje.
Autor: Redakcja
|
2020-04-03
Kategoria:

Jak odbierać firmowy telefon stacjonarny w domu? Praktyczny poradnik sprawnego home office

Autor: Redakcja
|
2020-03-31
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


* pola wymagane

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

* pola wymagane