Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Aplikacja

Aplikacja Dawid Sakowski | 2017-08-29

Tradycyjna centrala telefoniczna w placówce medycznej – wady i ograniczenia

Czas czytania: 2 minuty
Tradycyjna centrala telefoniczna w placówce medycznej – wady i ograniczenia
Coraz więcej polskich placówek medycznych decyduje się na zmianę tradycyjnej centrali telefonicznej na rzecz tej wirtualnej. Jednak w dalszym ciągu wiele przychodni lekarskich, zwłaszcza tych prywatnych jednooddziałowych oraz państwowych i sprywatyzowanych szpitali w dalszym ciągu korzysta z klasycznej formy kontaktu pacjentów z ośrodkiem zdrowia. Tradycyjna centrala telefoniczna wiąże się z wieloma ograniczeniami i wadami, które mogą w konsekwencji prowadzić do utraty pacjentów i spadku przychodów. W dzisiejszym wpisie wymieniamy największe wady i utrudnienia, które wiążą się z korzystaniem z tradycyjnej centrali telefonicznej i podpowiadamy, w jaki sposób można temu skutecznie zaradzić.

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Podmioty medyczne najczęściej korzystające z tradycyjnej centrali telefonicznej:

Powyższe grupy decydują się na prowadzenie kontaktów telefonicznych z pacjentami z wykorzystaniem tradycyjnej centrali telefonicznej przede wszystkim z powodów finansowych. Małe lub dopiero powstające niepubliczne ośrodki zdrowia, niejednokrotnie nie chcą inwestować budżetu w założenie nowoczesnej, wirtualnej centrali telefonicznej. W tym przypadku umawianiem wizyt i telefonicznym kontaktem z pacjentami zajmuje się recepcja.
W przypadku państwowych szpitali, jak również sporej grupy szpitali sprywatyzowanych podstawowym problemem są ograniczone środki z budżetu państwa. Zatrudnienie wykwalifikowanej kadry lekarskiej i zakup sprzętu medycznego są zawsze na liście priorytetów, po realizacji których okazuje się, że niestety na rozwój komfortowego i opłacalnego systemu kontaktu z pacjentami.

Jakie są największe wady tradycyjnej centrali telefonicznej?

Placówki medyczne i szpitale korzystające z tradycyjnej centrali telefonicznej są umieszczane na skali komunikacyjnych etapów technologicznych na najniższym stopniu. Ten tradycyjny system, który niestety coraz częściej okazuje się zawodny oraz ograniczający swobodny kontakt z pacjentami. Nie mamy bowiem w tym przypadku możliwości oddzwonienia do pacjentów, którzy z jakiegoś powodu musieli przerwać połączenie (przyczyny prywatne lub techniczne, np. brak zasięgu w danym miejscu). Każdy pacjent stanowi dla placówki medycznej potencjalne źródło zarobku, dlatego utrata chociażby kilku z nich może być dla niej odczuwalna.

Dlaczego warto zamienić tradycyjną centralę telefoniczną na wirtualną?

W związku z dużymi oczekiwaniami rynku pojawił się innowacyjny system Medidesk, dzięki któremu nasi klienci otrzymują możliwość wygodnego oraz efektywnego kontaktu z pacjentami, a także szereg dodatkowych funkcjonalności, które mają ułatwić wykonywanie codziennych obowiązków pracownikom placówek medycznych i szpitali.
Tradycyjna centrala wiąże się z wysokimi kosztami, które każda przychodnia lekarska powinna starać się niwelować. Skorzystanie z wirtualnego systemu to realne źródło oszczędności. Medidesk charakteryzuje się prostym i intuicyjnym panelem zarządzania, z obsługą którego poradzą sobie wszyscy zatrudnieni pracownicy placówki medycznej.
Nie ma w tym przypadku ryzyka, że nawet starsi pracownicy, który mogą odczuwać pewne obawy związane z obsługą nowoczesnych sprzętów, będą mieli jakiekolwiek problemy z przekierowaniami, ustawianiem kolejki połączeń przychodzących czy oddzwanianiem do pacjentów, który podczas próby połączenia natrafili na zajętą linię,
Dzięki systemowi Medidesk mamy również możliwość zweryfikować, jak ponoszone przez placówkę medyczną nakłady reklamowe przekładają się na liczbę umówionych wizyt. Dzięki zachowaniu podziału pozyskiwania źródeł nowych pacjentów możliwe jest weryfikowanie średniego kosztu umówionej wizyty z kampanii Adwords, z kampanii w prasie, kampanii w social mediach, czy w praktyce każdego innego źródła marketingowego.

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk