Kilka ostatnich tygodni postawiło właścicieli i managerów ochrony zdrowia przed ogromnym wyzwaniem. Nagła zmiana realiów prowadzenia biznesu, konieczność dostosowania oferty i formy świadczenia usług do nowych potrzeb i oczekiwań pacjentów wymusza przeorganizowania niemalże każdego aspektu funkcjonowania podmiotu leczniczego.
Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo pracy dla zespołu placówki medycznej oraz pacjentów, dużym zainteresowaniem zaczęły cieszyć się usługi z zakresu telemedycyny – szczególnie telekonsultacji, czyli świadczenia porad lekarskich na odległość w oparciu o rozwiązania z zakresu IT i telefonii internetowej.
Przeniesienie pracy zespołów placówki medycznej do home office, to kolejne wyzwanie, z którym muszą się mierzyć managerowie. Niezbędne jest wprowadzenie określonych zasad, aby kontynuować świadczenie usług i obsługę pacjentów na najwyższym poziomie.
Znacznej modyfikacji wymaga również komunikacja z pacjentem. Przedłużający się czas zagrożenia epidemicznego nie powinien wiązać się z wyłączaniem działań marketingowych. Wręcz przeciwnie – należy wykorzystać ten czas do budowania swojego wizerunku jako eksperta, informowania o nowej formie prowadzenia usług, pracy nad pozyskiwaniem nowych pacjentów.
Chcemy podzielić się w wami naszą wiedzą, aby ułatwić właścicielom i managerom placówek medycznych adaptację do nowych warunków, minimalizowanie strat w okresie pandemii a nawet wykorzystanie obecnej sytuacji jako szansy na rozwój.