W wyniku epidemii koronawirusa funkcjonowanie wielu placówek medycznych, poradni specjalistycznych, szpitali czy zakładów rehabilitacyjnych zostało mocno ograniczone. Część świadczonych usług została całkowicie wstrzymana, a wiele było realizowanych wyłącznie w formie telekonsultacji.
Okres ten wymusił na wielu placówkach przeniesienie swojego biznesu do sieci i wzmożoną aktywność w mediach społecznościowych. Dało się też zauważyć dwa podejścia do tematu działań marketingowych i promocyjnych w dobie pandemii.
Część placówek wykorzystała ten czas na uzupełnienie swoich profili w mediach społecznościowych, aktualizację strony internetowej, przeniesienie szkoleń stacjonarnych na platformy online czy prowadzenie webinarów w celu podzielenia się wiedzą swoich ekspertów. Niektóre placówki natomiast ograniczyły swoją komunikację z pacjentem za pośrednictwem kanałów marketingowych do celów czysto informacyjnych dotyczących działania gabinetów, ich godzin otwarcia i funkcjonowania podczas epidemii.
Te placówki, które dobrze wykorzystały czas na działania promocyjne na pewno zauważyły efektywność prowadzonych przez siebie starań w formie nowych polubień na prowadzonych przez siebie fanpage’ach, wzrostu liczby obserwujących czy większej ilości zapytań o placówkę w wiadomościach przez aplikacje typu Messenger, czy za pośrednictwem e-maili.
W związku z tym właściwie prosta wydaje się odpowiedź na pytanie, która strategia dotycząca działań marketingowych przyniesie wymierne korzyści w momencie odmrażania świadczeń medycznych. Czy ta oparta na budowaniu swojego wizerunku jako eksperta, informowanie o nowych formach prowadzenia usług, praca nad pozyskiwaniem nowych pacjentów? Czy ta, która polegała na pozostaniu obojętnym na postęp technologiczny oraz zmieniające się oczekiwania pacjentów związane z coraz to szerszym dostępem do nowoczesnych narzędzi i usług proponowanych przez ośrodki ochrony zdrowia w czasie pandemii.
Zapraszamy na nowe tematy webinarów podczas, których nasi eksperci podzielą się z Wami swoją wiedzą i doświadczeniem związanym z prowadzeniem działań marketingowych dla placówek medycznych. Wytłumaczą w jaki sposób przy pomocy działań promocyjnych można pozyskiwać pacjentów i budować społeczności w social mediach. Wytłumaczą czym jest landing page i jak można wykorzystać go w sprzedaży usług medycznych oraz w jaki sposób zwiększać liczbę pacjentów w placówce bez angażowania dodatkowych środków na reklamę.
Mamy nadzieję, że zaproponowana przez nas tematyka zainteresuje właścicieli i managerów placówek medycznych oraz pomoże zaadaptować się do nowych, zmienionych warunków funkcjonowania placówki w momencie odmrażania placówek ochrony zdrowia.
BĄDŹ W KONTAKCIE
Masz pytania?
Skontaktuj się!
Już ponad 600 placówek medycznych udoskonala swoje usługi i zwiększa swoje zarobki z Medidesk.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy Medidesk sprawdzi się w Twojej placówce, umów się na rozmowę z naszym ekspertem!
WEBINARY MEDIDESK
Jak zwiększyć
przychody placówki medycznej?
Co byś zrobił, gdybyśmy powiedzieli Ci, że możesz znacząco zwiększyć zarobki swojej kliniki, wprowadzając tylko kilka prostych zmian?