Bunt na pokładzie, czyli czemu recepcja nie chce korzystać z nowych rozwiązań?

Bunt na pokładzie, czyli czemu recepcja nie chce korzystać z nowych rozwiązań?

Bunt na pokładzie, czyli czemu recepcja nie chce korzystać z nowych rozwiązań?

Wiele osób lubi zmiany, niespodzianki, ceni sobie brak rutyny, ale… raczej w życiu prywatnym. Gdyby przeprowadzić badania dotyczące zmian w miejscu pracy, okazałoby się pewnie, że około 80% pracowników woli, jeśli w firmie panuje szeroko pojęta „stabilizacja”, która dla menedżerów czy osób zarządzających oznacza raczej stagnację i utratę pozycji na rynku. Zauważasz, że pracownicy recepcji w Twojej placówce nieco opornie reagują na proponowane lub wprowadzone zmiany? Jest na to sposób, a nawet kilka!

Nie stój zbyt długo pod „ścianą obaw”

Trzeba mieć świadomość, że wszelkie zmiany w miejscu pracy – takie jak wprowadzenie nowych technologii czy zatrudnianie kolejnych osób – mogą wywoływać u pracowników lęk i niepokój. Może on wynikać z faktu, że nie wiedzą oni, czy poradzą sobie z obsługą nowych narzędzi, czemu tak naprawdę one służą, czy kolejny pracownik nie popsuje atmosfery pracy albo nie stanie się z miejsca ulubieńcem przełożonych.

O ile niepokój ten nie musi jeszcze oznaczać niczego złego, o tyle ważne jest, by wśród personelu nie doszło do bezpodstawnego sabotowania nowości. Wbrew pozorom jest to dość popularne zjawisko i może trwać wiele lat, co w konsekwencji odbija się na jakości obsługi pacjentów i przychodach. Każdy menedżer doskonale wie, że dobre zmiany są niezbędne, by placówka się rozwijała oraz stawiała czoła konkurencji.

Jak przekonać załogę do nowych rozwiązań?

Aby wprowadzane w placówce nowe rozwiązania nie budziły niepokoju i były przez pracowników przyjmowane z ciekawością, a nie z lękiem, należy ich do nich odpowiednio przygotować. Jeśli zostały one wdrożone bez uprzedniego przygotowania załogi, warto to oczywiście jak najszybciej nadrobić. Należy mieć świadomość, że nowe rozwiązania nie przyniosą efektu, jeśli pracownicy nie będą znali intencji wprowadzanych zmian.

  • Uprzedzaj o zmianach

Nie licz na to, że nikt z recepcji nie dowie się o planowanej przez kierownictwo placówki zmianie. Na pewno pojawią się plotki, a z nimi – strach (wiadomo, że najbardziej boimy się nieznanego). Dlatego na specjalnym spotkaniu można uprzedzić załogę, że za jakiś czas np.: planujemy powiększyć skład recepcji, zmienić niektóre procedury lub wprowadzić nowe rozwiązania np. aplikacje pomagające w obsłudze Pacjentów takie jak Medidesk.

  • Zaangażuj pracowników w proces zmian

Nic tak dobrze nie pomaga przekonać pracowników do nowych rozwiązań, jak poczucie, że są ich współautorami. Kierownictwo może zorganizować spotkanie albo przeprowadzić ankietę, w której zapyta pracowników, z jakich rozwiązań usprawniających ich pracę byliby zadowoleni.

  • Wskazuj korzyści

I to nawet nie dla firmy, ale dla pracowników. Dla przykładu – rejestratorki medyczne są często świetnymi pracownikami, ale szef o tym nie wie, bo nie widzi żadnych liczb ani dowodów o tym świadczących. Aplikacja Medidesk pozwala szybko zorientować się, jak duże jest zaangażowanie rejestratorek w pracę i np. wynagrodzić tę pracę premią. Taki argument przekona nawet najbardziej niezdecydowanych.

  • Pomóż dostosować się do nowych warunków pracy

Zapewnij pracownikom odpowiednie przeszkolenie z użycia nowych technologii i narzędzi.  W przypadku wprowadzania nowego systemu, które może być bardzo intuicyjne w obsłudze, pracownicy rejestracji i tak mogą z początku w to wątpić. Solidne szkolenie i pokazanie działania systemu, szybko pomoże przełamać ich obawy. Warto też zapewnić, że przynajmniej w pierwszej fazie pracy z nowym narzędziem jeśli pojawią się jakieś pytania, mogą liczyć na wsparcie. Doświadczenie zespołu wdrożeniowego Medidesk (zarówno w średnich klinikach jak i dużych szpitalach) pokazuje, że często wyolbrzymione z początku obawy, szybko znikają podczas pierwszej godziny podstawowego szkolenia z obsługi narzędzia. Rejestratorki same zwracają uwagę na funkcje, które znacznie ułatwiają im „życie” w pracy i finalnie cieszą się, że menedżer zdecydował się na ten krok.

Wielu pracowników sądzi, że nowoczesne technologie w miejscu pracy mają być swojego rodzaju monitoringiem, mającym na celu przyłapanie ich na nierzetelności czy błędach. Tymczasem jest odwrotnie – pozwalają one usprawniać pracę, sprawić, że jest mniej stresująca i wygodniejsza. I taki właśnie pozytywny przekaz należy budować podczas wprowadzania w firmie każdej zmiany. Z pewnością przyniesie to dobre rezultaty!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 5 lutego 2019

Powiązane posty

Kategoria:

Millenialsi w placówce medycznej – kim są oraz co i dlaczego warto o nich wiedzieć?

Millenialsi – czyli pokolenie ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku – to grupa, na którą osoby zajmujące się ochroną zdrowia powinni kierować szczególną uwagę. Obecnie mają ponad 30 lat i cechują się określonymi wymaganiami w stosunku do wszystkich usługodawców, również z branży medycznej i medycyny estetycznej. Warto już teraz zbudować wśród nich lojalność marki, bo to oni wkrótce będą najczęstszymi pacjentami w placówkach.
Autor: Redakcja
|
2019-08-21

Jaką wiedzę może dać Ci odpowiedni status rozmowy cz. 1

Jedną z najważniejszych funkcjonalności naszej aplikacji Medidesk jest statusowanie, czyli zaznaczanie, jak zakończyła się dana rozmowa pracownika rejestracji z pacjentem. Statusowanie jest niezwykle przydatne zarówno dla rejestratorek, które mogą dzięki niemu dobrze zorganizować swoją pracę, ale również dla menedżerów, osób zarządzających oraz właścicieli placówek służby zdrowa. Przy jego pomocy można zdobyć naprawdę wiele bezcennych informacji.
Autor: Redakcja
|
2019-07-26
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/