Czemu pacjenci rezygnują z wizyty w Twojej placówce?

Czemu pacjenci rezygnują z wizyty w Twojej placówce?

To zupełnie normalne, że pewna grupa pacjentów – mimo podjęcia kontaktu z placówką – nie decyduje się na ostateczne umówienie się na wizytę. Nie da się umówić 100% wizyt, ale nie oznacza to, że problem ten można bagatelizować. W interesie zarówno menedżera, jak i całej placówki leży zrozumienie powodów, przez które pacjenci rezygnują z wizyty.

Na początek warto uświadomić sobie, że zrozumienie, dlaczego pacjenci rezygnują z wizyty jest tak naprawdę pierwszym krokiem do tego, by ich pozyskać. Gromadzenie takich informacji, ich analiza oraz wyciąganie wniosków bardzo pomaga planować codzienną pracę przychodni lub kliniki, ich strategie marketingowe czy akcje promocyjne.

Dlaczego pacjent rezygnuje z wizyty?

Z naszej wieloletniej praktyki marketingowej oraz wielu spotkań z menedżerami i pracownikami rejestracji placówek medycznych wynika, że głównych przyczyn rezygnacji pacjenta z wizyty może być kilka.

  • Brak miejsca u danego lekarza – jeśli przykładowy doktor Kowalski cieszy się olbrzymią renomą wśród pacjentów, jest znanym i cenionym fachowcem, a wolnych terminów w harmonogramie jego pracy jest niewiele, warto podjąć rozmowy np. na temat wydłużenia jego dyżurów i zwiększenia dostępności dla pacjenta.
  • Brak miejsc u konkretnego specjalisty – jeżeli pacjenci nie decydują się na wizytę, bo np. w najbliższym czasie nie ma miejsc u ortopedy czy pulmonologa można rozważyć np. stworzenie kolejnego etatu dla danego specjalisty. Oczywiście może to być zapotrzebowanie jedynie sezonowe – wizyty u alergologa mogą się cieszyć większym zainteresowaniem wiosną i latem, a u ortopedy – zimą.
  • Zbyt wysoka cena wizyty – oczywiście polityka cenowa to wewnętrzna sprawa każdej placówki, ale jeśli rezygnacja pacjenta z wizyty najczęściej ma podłoże finansowe, to najwyższy czas ją zweryfikować. Nie musi to być od razu stałe obniżenie cen, ale np. rabat na pierwszą wizytę, sezonowe promocje, atrakcyjne cenowo pakiety konsultacji i badań. Możliwości jest mnóstwo.
  • Niedogodne godziny pracy placówki – przychodnia czy klinika, zwłaszcza prywatna, nie może obecnie ograniczać swoich godzin pracy do magicznej 16:00. Pacjent jest klientem – ma swoje potrzeby, oczekiwania, a także ograniczenia spowodowane pracą, obowiązkami domowymi itp. Jeśli często podawanym powodem rezygnacji z wizyty jest niedogodny czas pracy placówki, należy koniecznie go przeanalizować i w razie konieczności – wydłużyć.
  • Niedokładne/błędne informacje udzielane przez pracownika rejestracji – zdarza się, że pracownik rejestracji nieświadomie wprowadzi pacjenta w błąd, np. w kwestii dostępności lekarza lub terminu wizyty. Błędów ludzkich nie da się zupełnie wyeliminować, ale można je bardzo mocno ograniczyć. Pomagają w tym takie narzędzia, jak Medidesk.

Aplikacja Medidesk daje menedżerowi placówki możliwość szybkiego oraz wygodnego analizowania tych aspektów – i to bez konieczności zwoływania zebrań i wypytywania o detale pracowników rejestracji. Mając tego typu wiedzę można po pierwsze wprowadzać odpowiednie działania zaradcze na poziomie organizacji pracy placówki, a po drugie – wyszkolić pracowników rejestracji w ten sposób, by umieli naturalnie i nienachalnie mimo wszystko zachęcić pacjenta do umówienia się na wizytę (zaproponować inny termin, innego specjalistę itp.). To wprost przełoży się natomiast na wyniki finansowe placówki.

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie jeszcze możliwość w codziennym organizowaniu pracy rejestracji da Ci aplikacja Medidesk, koniecznie skontaktuj się z nami -> https://medidesk.pl/kontakt/. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 9 maja 2019

Powiązane posty

Lean Healthcare Medidesk
Kategoria:

Lean Healthcare i Medidesk na Sympozjum w Toruniu

Czym jest lean healthcare? Jak poprawić dostępność do świadczeń oraz efektywność finansową placówki medycznej? Czym jest strumień wartości procesu klinicznego i jak efektywnie rozwiązywać problemy w placówkach ochrony zdrowia? To i wiele więcej na jedynym w Polsce bezpłatnym Sympozjum Lean Healthcare w Toruniu.
Autor: Redakcja
|
2019-05-20
Kategoria:

Czemu pacjenci rezygnują z wizyty w Twojej placówce?

To zupełnie normalne, że pewna grupa pacjentów – mimo podjęcia kontaktu z placówką – nie decyduje się na ostateczne umówienie się na wizytę. Nie da się umówić 100% wizyt, ale nie oznacza to, że problem ten można bagatelizować. W interesie zarówno menedżera, jak i całej placówki leży zrozumienie powodów, przez które pacjenci rezygnują z wizyty.
Autor: Redakcja
|
2019-05-09
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.



OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które zostaną użyte przez Administratora (Smartmed Sp. z o.o.) jedynie do kontaktu ze mną.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Smartmed Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Hanki Czaki 4/8, 01-588 Warszawa, tel. 22 250 08 50.
2. Dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na Pana/Pani zgłoszenie przesłane przez formularz kontaktowy na podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora; art. 6 ust. 1 lit. f RODO*.
3. Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, którzy wspierają proces udzielenia odpowiedzi.
4. Dane będą przechowywane do czasu zakończenia procesu komunikacji.
5. Ma Pan/Pani prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
6. Ma Pan/Pani prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania.
7. Ma Pan/Pani także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne. Odmowa podania danych uniemożliwi udzielenie odpowiedzi.

*Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).