Czemu pacjenci rezygnują z wizyty w Twojej placówce?

Czemu pacjenci rezygnują z wizyty w Twojej placówce?

To zupełnie normalne, że pewna grupa pacjentów – mimo podjęcia kontaktu z placówką – nie decyduje się na ostateczne umówienie się na wizytę. Nie da się umówić 100% wizyt, ale nie oznacza to, że problem ten można bagatelizować. W interesie zarówno menedżera, jak i całej placówki leży zrozumienie powodów, przez które pacjenci rezygnują z wizyty.

Na początek warto uświadomić sobie, że zrozumienie, dlaczego pacjenci rezygnują z wizyty jest tak naprawdę pierwszym krokiem do tego, by ich pozyskać. Gromadzenie takich informacji, ich analiza oraz wyciąganie wniosków bardzo pomaga planować codzienną pracę przychodni lub kliniki, ich strategie marketingowe czy akcje promocyjne.

Dlaczego pacjent rezygnuje z wizyty?

Z naszej wieloletniej praktyki marketingowej oraz wielu spotkań z menedżerami i pracownikami rejestracji placówek medycznych wynika, że głównych przyczyn rezygnacji pacjenta z wizyty może być kilka.

  • Brak miejsca u danego lekarza – jeśli przykładowy doktor Kowalski cieszy się olbrzymią renomą wśród pacjentów, jest znanym i cenionym fachowcem, a wolnych terminów w harmonogramie jego pracy jest niewiele, warto podjąć rozmowy np. na temat wydłużenia jego dyżurów i zwiększenia dostępności dla pacjenta.
  • Brak miejsc u konkretnego specjalisty – jeżeli pacjenci nie decydują się na wizytę, bo np. w najbliższym czasie nie ma miejsc u ortopedy czy pulmonologa można rozważyć np. stworzenie kolejnego etatu dla danego specjalisty. Oczywiście może to być zapotrzebowanie jedynie sezonowe – wizyty u alergologa mogą się cieszyć większym zainteresowaniem wiosną i latem, a u ortopedy – zimą.
  • Zbyt wysoka cena wizyty – oczywiście polityka cenowa to wewnętrzna sprawa każdej placówki, ale jeśli rezygnacja pacjenta z wizyty najczęściej ma podłoże finansowe, to najwyższy czas ją zweryfikować. Nie musi to być od razu stałe obniżenie cen, ale np. rabat na pierwszą wizytę, sezonowe promocje, atrakcyjne cenowo pakiety konsultacji i badań. Możliwości jest mnóstwo.
  • Niedogodne godziny pracy placówki – przychodnia czy klinika, zwłaszcza prywatna, nie może obecnie ograniczać swoich godzin pracy do magicznej 16:00. Pacjent jest klientem – ma swoje potrzeby, oczekiwania, a także ograniczenia spowodowane pracą, obowiązkami domowymi itp. Jeśli często podawanym powodem rezygnacji z wizyty jest niedogodny czas pracy placówki, należy koniecznie go przeanalizować i w razie konieczności – wydłużyć.
  • Niedokładne/błędne informacje udzielane przez pracownika rejestracji – zdarza się, że pracownik rejestracji nieświadomie wprowadzi pacjenta w błąd, np. w kwestii dostępności lekarza lub terminu wizyty. Błędów ludzkich nie da się zupełnie wyeliminować, ale można je bardzo mocno ograniczyć. Pomagają w tym takie narzędzia, jak Medidesk.

Aplikacja Medidesk daje menedżerowi placówki możliwość szybkiego oraz wygodnego analizowania tych aspektów – i to bez konieczności zwoływania zebrań i wypytywania o detale pracowników rejestracji. Mając tego typu wiedzę można po pierwsze wprowadzać odpowiednie działania zaradcze na poziomie organizacji pracy placówki, a po drugie – wyszkolić pracowników rejestracji w ten sposób, by umieli naturalnie i nienachalnie mimo wszystko zachęcić pacjenta do umówienia się na wizytę (zaproponować inny termin, innego specjalistę itp.). To wprost przełoży się natomiast na wyniki finansowe placówki.

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie jeszcze możliwość w codziennym organizowaniu pracy rejestracji da Ci aplikacja Medidesk, koniecznie skontaktuj się z nami -> https://medidesk.pl/kontakt/. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 9 maja 2019

Powiązane posty

up-selling w placówce medycznej

Up-selling w placówce medycznej – jak robić to skutecznie?

Up-selling, zwany również sprzedażą uzupełniającą, to jedna z technik sprzedażowych, polegająca na oferowaniu klientom towarów/usług/rozwiązań droższych niż te, których dotychczas używali i te, którymi są pierwotnie zainteresowani. Co ważne, up-selling może być z powodzeniem stosowany również w placówkach medycznych.
Autor: Redakcja
|
2019-10-16

Jakie funkcje pełni rejestracja w sprawnym działaniu placówki medycznej?

Ile razy zdarzyło nam się bezskutecznie dzwonić do placówki medycznej, by ustalić termin pilnej wizyty? Obsługując pacjenta, rejestracja medyczna nie potrafiła pogodzić grafiku lekarza z naszym kalendarzem, a w sytuacji, gdy lekarz nie pojawił się w pracy, nie zostaliśmy poinformowani? To tylko namiastka z codziennych scenariuszy na co dzień dotykających pacjentów, którzy chcą dostać się na wizytę do specjalisty. Jaką funkcję pełni rejestracja w sprawnym działaniu placówki medycznej?
Autor: Redakcja
|
2019-09-25
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/