Jak wdrożyć Lean Healthcare? cz.2

Jak wdrożyć Lean Healthcare

Jak wdrożyć Lean Healthcare? cz.2

Co zatem możemy zrobić, wdrażając koncepcję Lean Healthcare?

Proponujemy analizę kilku kluczowych obszarów funkcjonowania podmiotu medycznego. Zaczynamy od analizy układu pomieszczeń, ciągów komunikacyjnych, rodzaju świadczeń. Już na etapie projektowania nowego obiektu lub przebudowy starego powinniśmy:
a) wiedzieć co będziemy robić, jakie procesy będą realizowane;
b) znać wymagania prawne dla tego rodzaju usług;
c) szacować rozmiar naszej działalności (dla ilu osób będziemy świadczyć usługi);
d) powiązać wymagania dla obiektów ochrony zdrowia z wymaganiami PPOŻ, BHP, kodeksu pracy i tych związanych z rodzajem usług (promieniowanie, materiały biologiczne, gazy anestetyczne itp.).

Jak najłatwiej zaplanować rozkład pomieszczeń?

Stwórz layout. Wyobraź sobie drogę pacjenta od wejścia do wyjścia po zakończonej usłudze/procesie klinicznym. Najważniejsza zasada to zawsze do przodu. Im więcej powrotów tym więcej marnotrawstwa i niezadowolenia.

Planowanie wyposażenia pomieszczeń powinno uwzględniać:
– kierunek przepływu pacjenta i pracy personelu – bez powrotów;
– niezbędne urządzenia i wyposażenie zawsze gotowe do użycia bez konieczności przestawiania, wyciągania z szafek i szukania w głębokich szufladach. Wizualizacja pozwalająca każdej osobie w prosty sposób nie tylko znaleźć, ale i odłożyć sprzęt na właściwe miejsce przechowywania;
– zachowanie bezpieczeństwa epidemiologicznego.

Wyposażenie planujemy dopiero wówczas, kiedy opiszemy procesy (czyli przed projektem), które będziemy realizować. I nie chodzi o to co robimy, tylko dlaczego je robimy. Musimy znać cel, dla którego pacjent się pojawił w naszym gabinecie, wówczas właściwie dobierzemy wyposażenie. Urządzenie końcowe diagnostyczne, czyli aparaty EKG, USG, aparaty do pomiaru saturacji, pracy serca i oddechu czy tętna płodu powinny być kompatybilne z urządzeniami do przesyłu danych na odległość, biorąc pod uwagę konsultacje on-line oraz zapisy w Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.

Nowe technologie w ochronie zdrowia w podmiotach medycznych.

Funkcjonalność infrastruktury teleinformatycznej powinna odpowiadać celom: oprogramowanie dostosowane do naszych procesów, łatwość aktualizacji i łączenia z oprogramowaniem odbierającym analizy diagnostyki obrazowej i laboratoryjnej; łatwość wydruku i przesyłu w odpowiednim formacie i na szerokiej gamie drukarek i rozmiarze papieru, możliwość korzystania z aplikacji przez pacjentów i współpracy z pacjentem on-line. Telefony spełniające wymagania wezwań ratowniczych, przekazywania połączeń i łatwego odbierania; serwerownia, wymagania dla tych pomieszczeń lub wybór innych rozwiązań w tym zakresie. Podjęcie decyzji o systemie komunikacji wewnętrznej (sharepoint lub inne rozwiązanie), który pozwoli na współpracę i ujednolicenie obiegu dokumentów, formularzy. Pozwoli to także przygotować i zrealizować szkolenia wewnętrzne dla personelu, rozsyłać zarządzenia, zbierać dane do analizy i korzystać z nich przez osoby uprawnione jak też umożliwiać edukację pacjenta na jednolitych materiałach. To jeden z bardzo ważnych elementów, który bezpośrednio będzie generował korzyści, czyniąc pracę łatwiejszą i poprawiając komunikację w organizacji, co jest ogromną wartością dodaną; zmniejsza koszty administracyjne i wspiera standaryzację procesów.

Stany magazynu i zapasów w placówce zdrowia.

Zapasy w magazynach powinny zabezpieczyć realizację procesu na określony czas. Kiedy zużyjemy np. połowę, składamy zamówienie, tak by dotarło nim zużyjemy pozostały zapas. By zapobiec marnotrawstwom, zalecane jest wdrożenie rozwiązań typu KANBAN z wykorzystaniem metod ręcznych lub automatycznych.

W przedstawionym artykule została opisana tylko część zalet zastosowania podejścia szczupłego zarządzania lean healthcare. O tym, jak przygotować się do wdrożenia koncepcji lean i jak ją uruchomić w podmiotach zdrowotnych dowiesz się na pierwszym w Polsce SYMPOZJUM LEAN HEALTHCARE, które odbędzie się w Toruniu 31 maja 2019. Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne, a więcej informacji znajdziesz w artykule Lean Healthcare i Medidesk na Sympozjum w toruńskim Business Link.

BEZPŁATNE UCZESTNICTWO i rejestracja do 30.05.2019 w linku. Do zobaczenia!

Autor: Anna Złotowska, MBA mgr pielęgniarstwa
Specjalista w zarządzaniu personelem medycznym, wdrażaniu nowych technik i narzędzi zarządzania. Praktyk w projektowaniu i zarządzaniu procesami klinicznymi, ryzykiem medycznym i komunikacją w szpitalach- lean healthcare.

Autor: Redakcja
|
Dodano: 29 maja 2019

Powiązane posty

up-selling w placówce medycznej

Up-selling w placówce medycznej – jak robić to skutecznie?

Up-selling, zwany również sprzedażą uzupełniającą, to jedna z technik sprzedażowych, polegająca na oferowaniu klientom towarów/usług/rozwiązań droższych niż te, których dotychczas używali i te, którymi są pierwotnie zainteresowani. Co ważne, up-selling może być z powodzeniem stosowany również w placówkach medycznych.
Autor: Redakcja
|
2019-10-16

Jakie funkcje pełni rejestracja w sprawnym działaniu placówki medycznej?

Ile razy zdarzyło nam się bezskutecznie dzwonić do placówki medycznej, by ustalić termin pilnej wizyty? Obsługując pacjenta, rejestracja medyczna nie potrafiła pogodzić grafiku lekarza z naszym kalendarzem, a w sytuacji, gdy lekarz nie pojawił się w pracy, nie zostaliśmy poinformowani? To tylko namiastka z codziennych scenariuszy na co dzień dotykających pacjentów, którzy chcą dostać się na wizytę do specjalisty. Jaką funkcję pełni rejestracja w sprawnym działaniu placówki medycznej?
Autor: Redakcja
|
2019-09-25
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/