Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Możliwości

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2Bot do odwoływania wizytBot do potwierdzania wizytBot do zamawiania receptBot do rezerwacji wizytBot medycyna pracyBot do ponawiania recept

Telefonia cyfrowa, czyli technologia opierająca się na przesyłaniu głosu przez internet. Jest to rozwiązanie coraz częściej wykorzystywane w codziennej pracy placówek medycznych.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Aplikacja dedykowana placówkom medycznym i lekarzom, do realizacji bezpiecznych telekonsultacji za pośrednictwem czatu, rozmowy wideo lub audio.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Chcesz zwiększyć sprzedaż usług medycznych? Chcesz poprawić jakość obsługi pacjenta w swojej placówce? Dowiedz się więcej o szkoleniach Medidesk.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2
Cennik

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Dowiedz się więcejGroup 6 Copy 2

platforma md edu

Konferencja AMOZ

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Webinary

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Szkolenia stacjonarne

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Warsztaty online

Rozwiń kompetencje, podnieś kwalifikacje, odkryj nowe perspektywy rozwoju. Uzyskaj bezpłatny dostęp do materiałów, przydatnych każdemu managerowi zarządzającemu podmiotem medycznym.

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy

Aplikacja do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Pozwala na efektywne zarządzanie placówką medyczną, monitoring wskaźników biznesowych i wszystkich kanałów marketingowych. Poznaj wszystkie funkcje.

Poznaj wszystkie funkcjeGroup 6 Copy 2

Możliwości

Eksport danychTrackowanie MarketingoweHistoria połączeńVoIPTagowanie i statusyIVRSoftphoneFormularze kontaktoweChat wewnętrznyChat zewnętrznyZarządzanie kontami pracownikówWgrywanie bazy pacjentówSMSy
Kontakt
icons8-enterZaloguj sięZobacz demo
Zobacz demo
Widok listy

mHealth – czy placówki nadążają za postępem technologicznym?

Infografika medyczna dookoła telefonu komórkowego trzymanego na dłoni przez mężczyznę

Aplikacje mobilne ułatwiają nam załatwianie codziennych spraw – również tych związanych ze zdrowiem. Rozwiązania mHealth zyskują na popularności w szybkim tempie. Czy jednak wszyscy za nim nadążają? Dlaczego warto inwestować w aplikacje zdrowotne i te do umawiania wizyt? Piszemy o tym w artykule.

mHealth – mobilne aplikacje zdrowotne

Określenie mHealth odnosi się do ogółu aplikacji medycznych i okołomedycznych. Wśród nich znajdą się więc zarówno:

  • rozwiązania mobilne placówek i systemów medycznych (np. aplikacja do umawiania wizyt i sprawdzania wyników badań),
  • aplikacje do obsługi urządzeń (np. ciśnieniomierza, czy pompy insulinowej),
  • aplikacje służące do monitoringu zdrowego trybu życia.

Rozwiązania na telefon mogą mieć bardzo różne funkcje i dotyczyć zarówno ogólnej opieki medycznej, jak i konkretnych schorzeń lub profilaktyki prozdrowotnej.

Dlaczego warto inwestować w mobilne aplikacje zdrowotne?

Popularności rozwiązań mHealth nie warto lekceważyć. Podobnie jak inne dziedziny życia, również zdrowie chcemy mieć (dosłownie) pod ręką, na smartfonie. W duecie ze sprzętem medycznym jest to wygodna forma monitorowania wyników.

W przypadku placówek medycznych aplikacja oznacza łatwy sposób umawiania wizyt lekarskich, czy powiadamiania pacjentów o nadchodzących konsultacjach. Może też służyć do odbywania świadczeń telemedycznych (czatu z medykiem, czy videorozmowy).

Czy mHealth to przyszłość placówek medycznych?

Pandemia COVID-19 i związany z nią lockdown pokazały nam, jak wiele możliwości daje nowoczesna technologia. W sytuacji awaryjnej to na jej barki złożono podstawowy kontakt pacjenta z lekarzem (zalecenia GIS z marca 2020 r.).

To pokazuje, że prawdopodobnie w przyszłości coraz częściej będziemy sięgać po tego typu rozwiązania – i to nie tylko ze względu na koronawirusa. Obecnie coraz więcej chcemy załatwiać za pomocą smartfonów. Dotyczy to zarówno spraw zawodowych, jak i prywatnych. Warto więc zwracać uwagę na nowe trendy w dziedzinie technologii mobilnej i jej wykorzystywanie w branży medycznej.

Dla kogo są aplikacje medyczne?

Aplikacje mobilne w branży medycznej możemy podzielić na kilka grup. Jednym z podstawowych podziałów jest ten ze względu na użytkowników.

Aplikacje mobilne dla lekarzy

Na rynku narzędzi mobilnych możemy obecnie znaleźć wiele takich dedykowanych stricte medykom. Większość z nich służy do usprawniania ich pracy, pogłębiania wiedzy, a także dzielenia się nią z innymi.

Do ciekawych aplikacji dla lekarzy należą m.in. wyszukiwarki leków, biblioteki receptur, bazy chorób, fora do konsultowania schorzeń i trudnych przypadków, a także serwisy poświęcone wymianie doświadczeń, edukacji i nowinkom branżowym.

Aplikacje mobilne dla pacjentów

Również pacjenci mogą korzystać z wielu udogodnień w kwestiach dbałości o zdrowie. Do ich dyspozycji jest szereg aplikacji wspomagających świadomy tryb życia (programy ćwiczeń, diet, bazy wiedzy o składnikach odżywczych, liczniki kalorii, a nawet przypominajki o badaniach kontrolnych).

Są również narzędzia mobilne wspierające walkę z obecnymi schorzeniami. Część z nich współpracuje z urządzeniami medycznymi domowego użytku, np. glukometrem, czujnikiem stężenia glukozy, ciśnieniomierzem, czy pulsoksymetrem. Niektóre aplikacje są dedykowane osobom starszym np. te służące do przypominania o dziennej dawce leków lub zachęcające seniorów do aktywności – zarówno fizycznej, jak i psychicznej.

Aplikacje mobilne dla gabinetów i przychodni

Wśród narzędzi medycznych na telefon należy też wspomnieć o aplikacjach do umawiania wizyt i obsługi pacjentów. Te rozwiązania służą zarówno chorym, jak i pracownikom placówek medycznych. Sprawiają, że obsługa może być wygodniejsza i bardziej praktyczna, a czasem nawet całkowicie zdalna.

Za pomocą aplikacji wiodących centrów medycznych możemy m.in.:

  • umówić lub odwołać wizytę,
  • sprawdzić zalecenia lekarza przekazane podczas odbytej wizyty,
  • sprawdzić wyniki badań,
  • sprawdzić historię skierowań,
  • skonsultować z lekarzem nurtujące kwestie,
  • zamówić receptę,
  • zamówić lub pobrać dokumentację medyczną,
  • sprawdzić grafiki lekarzy.

Aplikacje na telefon a obsługa i leczenie pacjentów

Jest jeszcze jedna gałąź aplikacji mHealth, o której warto wspomnieć. Okazała się ona szczególnie ważna podczas lockdownu związanego z koronawirusem. Chodzi tu oczywiście o aplikacje umożliwiające zdalne konsultacje lekarskie – telewizyty, videorozmowy oraz czat na żywo. Dzięki tym funkcjom wiele placówek mogło kontynuować swoją działalność mimo trudnej sytuacji.

Aplikacje do umawiania wizyt online oraz zdalnej obsługi pacjentów sprawdzają się więc podczas kryzysów. Mogą jednak usprawnić pracę placówki również na co dzień. Dzięki aplikacjom takim jak Medidesk możemy m.in.:

  • odciążyć pracę rejestracji medycznej (samodzielne umawianie się pacjentów na wizyty),
    zredukować kolejki do lekarzy (część wizyt odbywanych online pozwala zmniejszyć liczbę tych, odbywanych w placówce),
  • zaoszczędzić czas lekarzy i pacjentów (wizyta online nie wymaga fizycznej obecności w placówce, a nawet jeśli pacjent zrezygnuje w ostatniej chwili, lekarz może obsłużyć innego pacjenta),
  • zredukować liczbę wizyt po recepty (lekarz może wystawiać recepty na leki zażywane regularnie online).

Obawy związane z korzystaniem z aplikacji mHealth

Lwia część obaw – zarówno ze strony pacjentów, jak i lekarzy, dotyczy kwestii bezpieczeństwa powierzanych danych i dokumentacji. Ważną kwestią jest też bariera technologiczna. O ile młode osoby chętniej przyswajają nowinki technologiczne, to dla starszych pacjentów i medyków może to być problem.

Ważne zatem, by w miarę możliwości, sięgać po rozwiązania zweryfikowane i proste w obsłudze. Należy sprawdzać, czy mają wymagane zabezpieczenia dotyczące przesyłania i przechowywania danych. Przed zakupem dobrze też przetestować interfejs, by sprawdzić, czy aplikacja jest intuicyjna.