Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Dla Managera Anita Chabrowska | 2020-04-07

Praca placówki medycznej w obliczu epidemii koronawirusa

Czas czytania: < 1 minuta
Praca placówki medycznej w obliczu epidemii koronawirusa
Walka z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19 wymusiła wprowadzenie 20 marca, na terenie całego kraju stanu epidemii. Rozporządzenie mające na celu hamowanie wzrostu wiąże się z wprowadzeniem wielu zmian i obostrzeń. Jak więc zapewnić pacjentom bezpieczny dostęp do usług medycznych, chroniąc jednocześnie personel?

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Walka z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19 wymusiła wprowadzenie 20 marca, na terenie całego kraju stanu epidemii. Rozporządzenie mające na celu hamowanie wzrostu wiąże się z wprowadzeniem wielu zmian i obostrzeń.  Sugerują one m.in.: w miarę możliwości pozostanie w domach, zmiany w sposobie poruszania się, nakładają stan surowej kwarantanny, ale też wpływają na przeorganizowanie funkcjonowania wielu zakładów pracy, w tym placówek medycznych. Jak więc zapewnić pacjentom bezpieczny dostęp do usług medycznych, chroniąc jednocześnie personel?

Telekonsultacja, czyli nowy wymiar porady lekarskiej

Od 12 marca zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego placówki medyczne i przychodnie POZ ograniczają przyjmowanie pacjentów. Podstawowa opieka zdrowotna, a więc porady u lekarza pierwszego kontaktu działają przez telefon. Telekonsultacja to bezpieczne i sprawne rozwiązanie stosowane, nie tylko w przypadku omówienia stanu zdrowia i wyników badań, ale również wystawiania recept na lekarstwa przyjmowane w trybie ciągłym, czy uzyskania lekarskiego zwolnienia z pracy (L4).

Teleporada to rozwiązanie dedykowane dla pacjentów, którym można pomóc zdalnie. Obsługa pacjentów stałych może odbyć się na podstawie posiadanej przez placówkę dokumentacji. Pacjenci nowi, niezbędne dokumenty mogą przesłać za pośrednictwem zdjęć lub video. Tę formę warto polecać, jako uzupełnienie opisywanych objawów.

Praca oparta na telekonferencji to również szansa  dla personelu medycznego, który swoje usługi może świadczyć, pozostając w domu. Rozwiązanie to zalecane jest również lekarzom specjalistom. Jeśli pacjent nie znajduje się w grupie podwyższonego ryzyka, a diagnostyka lub zabieg może zostać przełożony na datę późniejszą, należy tak zrobić. Osobisty kontakt z lekarzem podczas stanu epidemii powinni mieć tylko i wyłącznie pacjenci pilnie potrzebujący konsultacji i przeprowadzenia diagnostyki.

Zasady bezpieczeństwa pacjentów i personelu medycznego

Zasady bezpieczeństwa zarówno dla pacjentów, jak i personelu w placówkach medycznych zostały opracowane przez Główny Inspektorat Sanitarny. Znajdują się w ich m.in. następujące wytyczne:

Zachęcamy do zapoznania się z wytycznymi i szczegółowymi zaleceniami postępowania placówek medycznych w obliczu epidemii.

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk