Stres w pracy rejestratorki medycznej – jak z nim walczyć

Metody relaksacyjne

Stres w pracy rejestratorki medycznej – jak z nim walczyć

Presja czasu, trudni i roszczeniowi pacjenci, lekarz spóźniający się na dyżur – w pracy rejestratorki medycznej istnieje wiele sytuacji, które mogą wywoływać stres. Dlatego należy dbać o komfort codziennej pracy oraz znać kilka metod, które pomogą zredukować negatywne emocje.

Na początek warto uświadomić sobie, że stres w pewnych dawkach nie jest niczym złym – podnosi on poziom adrenaliny, dodaje energii do działania i motywuje do szukania nowych rozwiązań. Gorzej jeśli stres w pracy towarzyszy nam codziennie i jest tak silny, że nie motywuje, ale paraliżuje. Oprócz negatywnych emocji mogą pojawiać się również objawy typowo fizyczne: kołatanie serca, zawroty głowy, osłabienie.

Rejestratorki medyczne w swojej codziennej pracy są bardzo często narażone na stres. Jego przyczyn może być mnóstwo – warto więc znać sposoby, które pomogą go zwalczyć.

Po pierwsze – ergonomia pracy

Kluczem do dobrego samopoczucia w pracy, zarówno fizycznego, jak i psychicznego, są jej dobre warunki. W wielu aspektach musi o to zadbać pracodawca, ale również same rejestratorki mogą zatroszczyć się o codzienny komfort. Ponieważ ich praca w większości odbywa się w pozycji siedzącej przy komputerze, warto zadbać np. o odpowiednią odległość monitora od oczu (około 50-70 centymetrów), dobre oświetlenie oraz prawidłową pozycję ciała podczas siedzenia. Należy pamiętać o regularnych przerwach w pracy – po godzinie pracy przy komputerze, jeśli jest taka możliwość, warto odejść od monitora, podejść do okna, popatrzeć na krajobraz, a najlepiej – na coś zielonego. Badania naukowe dowiodły, że wpatrywanie się w zielony kolor pomaga oczom odpocząć.

Jeśli chodzi o organizację stanowiska pracy, ważne jest wygodne krzesło – najlepiej z regulowaną wysokością siedziska i oparcia, a także szerokie biurko – tak, aby podczas wykonywania codziennych obowiązków nie trzeba było przyjmować nienaturalnej pozycji ciała. Klawiatura od komputera powinna być ustawiona tak, by podczas pisania na niej pracownik nie musiał wykonywać skrętów tułowia.

Ćwiczenia oddechowe w walce ze stresem

Jeżeli w ciągu dnia pracy w recepcji przydarzy się stresująca sytuacja, warto pozwolić emocjom opaść – pomogą w tym proste ćwiczenia oddechowe, które można z powodzeniem wykonać nawet siedząc na krzesełku. Należy pamiętać, że oddech to coś więcej niż czynność fizjologiczna. Oddychanie w odpowiedni sposób i we właściwym tempie pozwala m.in. oczyścić umysł z negatywnych emocji, uspokoić nerwy, odzyskać równowagę.

Przykład? Usiądź wygodnie na krześle, na chwilę zamknij oczy i wykonaj pełny, nawet lekko przedłużony wdech przez nos, pozwalając powietrzu dotrzeć do najdalszych zakamarków płuc. Po 2-3 sekundach powoli wypuszczaj powietrze przez usta, starając się jednocześnie rozluźnić napięte mięśnie. Powtórz taki oddech przynajmniej pięć razy. Jeśli możesz, posiedź przez chwilę w ciszy, uspokój się i dopiero wtedy wróć do pracy.

Radzenie sobie ze stresem

Zdrowo się odżywiaj!

Po stresującej sytuacji w pracy robisz sobie przerwę i idziesz zrobić kolejną kawę? To błąd! Kawa, pełna kofeiny, nie pozwoli ci się uspokoić – substancja ta przyspiesza wydzielanie kortyzolu, czyli hormonu odpowiedzialnego za stres. Prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego wspierają za to m.in. witaminy z grupy B (znajdują się w orzechach, pestkach dyni, fasoli, kaszy oraz rybach), flawonoidy (najwięcej jest ich w świeżych owocach i warzywach) oraz magnez (jego źródłem jest m.in. kakao, czekolada, banany oraz orzechy).

Wiedza to skarb!

Nie ma żadnych wątpliwości, że pracownik wyposażony w wiedzę jest pewniejszy siebie, lepiej radzi sobie w sytuacjach stresowych i trudniej wyprowadzić go z równowagi. Dlatego dobrym sposobem na zwiększanie efektywności pracy rejestracji medycznej jest inwestowanie w rozwój pracowników, czyli różnego rodzaju szkolenia. Mogą to być zarówno szkolenia z „twardej”, merytorycznej wiedzy, jak i umiejętności miękkich, dotyczących np. radzenia sobie z trudnymi pacjentami. Prowadzeniem tego typu warsztatów dla pracowników rejestracji zajmuje się nasz dział szkoleniowy Medidesk. Jeśli chcesz zorganizować szkolenie dla swojej załogi, wypełnij formularz, a nasi eksperci skontaktują się z Tobą. Zapraszamy!

Nadmiernego stresu w pracy rejestratorek medycznych nie wolno lekceważyć – zestresowany pracownik nie jest po prostu efektywny. Dlatego walka z nim powinna być wspólnym działaniem pracownika i pracodawcy.

Autor: Redakcja
|
Dodano: 2 stycznia 2020

Powiązane posty

placówka medyczna okres epidemiczny
Kategoria:

Praca placówki medycznej w okresie stanu epidemicznego

Walka z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19 wymusiła wprowadzenie 20 marca, na terenie całego kraju stanu epidemii. Rozporządzenie mające na celu hamowanie wzrostu wiąże się z wprowadzeniem wielu zmian i obostrzeń. Jak więc zapewnić pacjentom bezpieczny dostęp do usług medycznych, chroniąc jednocześnie personel?
Autor: Redakcja
|
2020-04-07
Kategoria:

Telekonsultacje medyczne – co to jest i dlaczego warto je wdrożyć?

Od kilku tygodni Polska boryka się ze skutkami pandemii koronawirusa. Dla wszystkich osób i branż wprowadzone przez rząd obostrzenia oznaczają konieczność znacznego ograniczenia normalnych aktywności i działalności. Na szczęście są narzędzia, które pozwalają placówkom medycznym świadczyć usługi zdrowotne na odległość – zaliczają się do nich telekonsultacje.
Autor: Redakcja
|
2020-04-03
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


* pola wymagane

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

* pola wymagane