Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Telekonsultacje, czyli nowy wymiar pracy lekarskiej

Telekonsultacje, czyli nowy wymiar pracy lekarskiej Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia, zalecaną formą udzielania świadczeń przez lekarzy są obecnie telekonsultacje. Obejmują one zarówno konsultację z lekarzem pierwszego kontaktu, jak i ze specjalistą. Za ich pomocą lekarz może przedstawić wstępną diagnozę, ustalić plan leczenia lub kontynuować porady lekarskie dla pacjentów leczonych od dłuższego czasu w trybie ciągłym.

Telekonsultacje, czyli praca zdalna dla lekarzy

Telekonsultacje to rozwiązanie, które usprawni działanie przychodni, poradni specjalistycznych, klinik medycyny estetycznej, czy szpitali. Telekonsultacje, czyli system porad telefonicznych i online wychodzi naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, umożliwiając uniknięcie kontaktu bezpośredniego i uzyskania porady lekarskiej w bezpieczny, zdalny sposób. Dużą zaletą systemu stworzonego przez Medidesk jest dostęp do e-recept, e-skierowań i e-zwolnień.

Dlaczego warto uruchomić w swojej placówce system telekonsultacji?

  • Zapewniają one maksymalne bezpieczeństwo profesjonalnych kontaktów podczas wyzwań, jakie stawia epidemia.
  • Platforma umożliwia lekarzom pracę z domu
  • System jest prosty i bardzo intuicyjny w obsłudze.
  • Wdrożenie systemu zajmuje zaledwie kilka dni.
  • Telekonsultacje nie wyłączają placówki na czas trwania epidemii zapewniając jej płynne funkcjonowanie.
  • Konsultacja umawiana jest nawet w ciągu godziny od momentu zgłoszenia się pacjenta.
  • System Medidesk umożliwia szybkie i płynne płatności bezgotówkowe za telekonsultacje.

Telekonsultacja, czyli nowy wymiar pracy lekarskiej

Jak sprawnie prowadzić działalność w stanie epidemii i płynnie przełączyć placówkę medyczną na pracę zdalną?

  • Zapewnij możliwości pełnej pracy zdalnej, nawet przy konieczności zamknięcia placówki, ograniczając ryzyko poniesienia strat finansowych i personalnych.
  • Przekieruj połączenia na telefony VolP (platforma softphone) lub sieć GSM.
  • Oprzyj pracę zdalną na systemie, który pozwoli na sprawne prowadzenie zarówno konsultacji lekarskich, jak i prac administracji i rejestracji (w tym wystawianie e-recept, e-skierowań, e-zwolnień).

Telekonsultacje to nowoczesna forma świadczenia usług, która sprawdzi się zarówno w przypadku wsparcia pracy placówki w okresie stanu epidemicznego, jak i po kryzysie – jako dodatkowa forma działalności oddziału medycznego.  

Telemedycyna dedykowana jest wszystkim placówkom medycznym zarówno tym państwowym, jak i świadczącym usługi prywatne.

Telekonsultacje od strony technicznej

Przełączając placówkę medyczną na tryb telekonsultacji, niezbędne jest wdrożenie kompletnego systemu, opartego na łączu internetowym.

Jak działają telekonsultacje na platformie Medidesk?

  • Pacjent dzwoni do rejestracji placówki i przez call center umawia wizytę online. Rejestracja jest również możliwa za pomocą modułu e-rejestracji, w którym pacjent ma dostęp do terminarza wybranego lekarza.
  • Po umówieniu daty, lekarza i specjalizacji, pacjent otrzymuje potwierdzenie emailem lub SMSem.
  • W umówionym terminie, lekarz i pacjent realizują połączenie telefoniczne. Jeśli nie uda się połączyć za pierwszym razem istnieje możliwość odłożenia wizyty i wykonanie ponownego połączenia telefonicznego za jakiś czas.
  • W ramach konsultacji, którą można uzupełnić połączeniem video lub przesłaniem na adres email zdjęć, lekarz może wystawić e-receptę, e-zwolnienie lub e-skierowanie.
  • W systemie telemedycznym Medidesk lekarz ma dostęp do historii odbytych teleporad, przesłanych dokumentów i rozmów na czacie.
  • Wbudowany w aplikację softphone, pozwala lekarzowi wybrać dowolny numer telefonu w celu wykonania połączenia wychodzącego.
  • Lekarz do swojej dyspozycji ma własny panel do zarządzania wideo rozmową i opcje do wyboru jak np. fullscreen, mute, share

Poznaj funkcje platformy dostosowanej do potrzeb lekarzy i pacjentów:

  • informacja o wizycie w czasie rzeczywistym (status realizacji telekonsultacji, płatności on-line i liczby w jednym widoku i w jednym miejscu)
  • prosta obsługa zgłoszeń przez rejestrację (łatwe zapisanie pacjenta na wizytę wraz ze szczegółami dotyczącymi płatności czy komentarzem dla lekarza)
  • przejrzysty widok dla lekarza (lekarz widzi jedynie niezbędne dane pacjenta i plan swoich wizyt, bez niepotrzebnych rozpraszaczy)
  • wersja responsywna aplikacji dla pacjenta oraz lekarza (dostęp do telemedycyny jest możliwy bezpośrednio z poziomu smartfona lub tabletu)

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami. 

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

    Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

      Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk