Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Czy potrafisz wybrać dobrego managera placówki medycznej?

Czy potrafisz wybrać dobrego managera placówki medycznej? Placówki medyczne – tak jak wszystkie inne firmy i organizacje działające na rynku – powinny cały czas podnosić standardy swoich działań. Muszą być ukierunkowane na potrzeby pacjentów, reagować na zachodzące na rynku zmiany, działać nowocześnie i efektywnie. Nie jest to możliwe bez managera placówki medycznej – czy wiesz, jakimi cechami powinna odznaczać się taka osoba?

Placówki medyczne – tak jak wszystkie inne firmy i organizacje działające na rynku – powinny cały czas podnosić standardy swoich działań. Muszą być ukierunkowane na potrzeby pacjentów, reagować na zachodzące na rynku zmiany, działać nowocześnie i efektywnie. Nie jest to możliwe bez managera placówki medycznej – czy wiesz, jakimi cechami powinna odznaczać się taka osoba?

Profesjonalne zarządzanie przychodnią, kliniką czy szpitalem nie jest łatwym zadaniem. Nagłaśniane co rusz w mediach przypadki zaniedbań dobitnie pokazują, jak ważny jest odpowiedni dobór kadry placówki, jak istotne jest umiejętne zarządzanie zespołem, motywowanie do pracy oraz sprawiedliwy i efektywny system ocen pracowniczych. W dobie rosnącej konkurencji placówka musi być ukierunkowana na potrzeby pacjenta, świadczyć usługi najwyższej jakości, otwierać się na technologiczne nowinki, umieć komunikować się z otoczeniem i budować swój pozytywny wizerunek. We wszystkich tych zadaniach nieodzowna jest rola menedżera placówki – sprawny, efektywny menedżer to dla każdej przychodni skarb i na szczęście coraz większa liczba właścicieli placówek zdaje sobie z tego sprawę.

Menedżer placówki medycznej – najważniejsze cechy

Rekrutując menedżera placówki medycznej warto zwrócić uwagę, czy kandydat posiada cechy szczególnie pożądane na tym stanowisku.

  • Samodyscyplina

Jednym z głównych zadań menedżera placówki jest dbanie o to, by poszczególni pracownicy angażowali się w pracę oraz samodzielnie wykonywali swoje obowiązki. Powinien on więc być dla nich wzorem – od menedżera przychodni wymagana jest samodyscyplina, samodzielność
w wykonywaniu zadań oraz pełne zaangażowanie w pracę. Nie można bowiem skutecznie zarządzać grupą osób, jeśli samemu ma się problem z dyscypliną zawodową.

  • Chęć uczenia się

Nawet jeśli kandydat na menedżera posiada imponujące wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe, musi być ciągle otwarty na naukę. Branża ochrony zdrowia jest bardzo wymagająca – nieustannie zmieniają się przepisy, rozwijają się technologie medyczne, dostępne są coraz bardziej innowacyjne sprzęty. I choć menedżer nie musi oczywiście posiadać specjalistycznej wiedzy medycznej, to orientacja w branży jest tu niezbędna.

  • Etyka zawodowa

Nie ma wątpliwości, że głównym celem biznesowym placówek medycznych, przede wszystkim prywatnych, jest zarabianie pieniędzy. Nie można jednak dążyć do tego za wszelką cenę, lekceważąc specyfikę i delikatność branży, jaką jest ochrona zdrowia. Menedżer placówki w swojej codziennej pracy musi kierować się zasadami etyki, empatii i zrozumienia – zarówno wobec lekarzy, pozostałego personelu, jak i pacjentów.

  • Zdolności organizacyjne

To do zadań menedżera placówki należy takie zorganizowanie jej pracy, by była efektywna, ukierunkowana na potrzeby pacjenta, a jednocześnie rentowna. Dobry menedżer potrafi opracować strategię organizacyjną i modyfikować ją jeśli tego wymagać będzie sytuacja. Przydatne są umiejętności z zakresu zarządzania organizacją, public relations, a także zdolności przywódcze i motywacyjne.

  • Zdolność łagodzenia konfliktów

To naturalne, że w każdym zespole od czasu do czasu pojawią się konflikty – jest to nieuniknione. Dobry menedżer potrafi jednak łagodzić spory i rozwiązywać problemy, oczywiście z zachowaniem rzeczywistej oceny sytuacji. Bezstronność i sprawiedliwość przełożonego jest bardzo wysoko oceniana przez pracowników, a szybkie łagodzenie konfliktów pomaga budować pozytywną atmosferę w miejscu pracy.

 

Chcesz zwiększyć przychody swojej placówki i poprawić jakość obsługi pacjentów?
Z pewnością pomoże w tym zarówno doświadczony menedżer, jak i nasze autorskie narzędzie Medidesk – aplikacja, która pozwala zarządzać pracą recepcji, monitorować wskaźniki biznesowe i sprawdzać skuteczność wszystkich kanałów marketingowych. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami! Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

    Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

      Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

        Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk