Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Dla Managera Paweł Sadowski | 2019-06-18

Czy potrafisz wybrać dobrego managera placówki medycznej?

Czas czytania: < 1 minuta
Czy potrafisz wybrać dobrego managera placówki medycznej?
Placówki medyczne – tak jak wszystkie inne firmy i organizacje działające na rynku – powinny cały czas podnosić standardy swoich działań. Muszą być ukierunkowane na potrzeby pacjentów, reagować na zachodzące na rynku zmiany, działać nowocześnie i efektywnie. Nie jest to możliwe bez managera placówki medycznej – czy wiesz, jakimi cechami powinna odznaczać się taka osoba?

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Placówki medyczne – tak jak wszystkie inne firmy i organizacje działające na rynku – powinny cały czas podnosić standardy swoich działań. Muszą być ukierunkowane na potrzeby pacjentów, reagować na zachodzące na rynku zmiany, działać nowocześnie i efektywnie. Nie jest to możliwe bez managera placówki medycznej – czy wiesz, jakimi cechami powinna odznaczać się taka osoba?

Profesjonalne zarządzanie przychodnią, kliniką czy szpitalem nie jest łatwym zadaniem. Nagłaśniane co rusz w mediach przypadki zaniedbań dobitnie pokazują, jak ważny jest odpowiedni dobór kadry placówki, jak istotne jest umiejętne zarządzanie zespołem, motywowanie do pracy oraz sprawiedliwy i efektywny system ocen pracowniczych. W dobie rosnącej konkurencji placówka musi być ukierunkowana na potrzeby pacjenta, świadczyć usługi najwyższej jakości, otwierać się na technologiczne nowinki, umieć komunikować się z otoczeniem i budować swój pozytywny wizerunek. We wszystkich tych zadaniach nieodzowna jest rola menedżera placówki – sprawny, efektywny menedżer to dla każdej przychodni skarb i na szczęście coraz większa liczba właścicieli placówek zdaje sobie z tego sprawę.

Menedżer placówki medycznej – najważniejsze cechy

Rekrutując menedżera placówki medycznej warto zwrócić uwagę, czy kandydat posiada cechy szczególnie pożądane na tym stanowisku.

Jednym z głównych zadań menedżera placówki jest dbanie o to, by poszczególni pracownicy angażowali się w pracę oraz samodzielnie wykonywali swoje obowiązki. Powinien on więc być dla nich wzorem – od menedżera przychodni wymagana jest samodyscyplina, samodzielność
w wykonywaniu zadań oraz pełne zaangażowanie w pracę. Nie można bowiem skutecznie zarządzać grupą osób, jeśli samemu ma się problem z dyscypliną zawodową.

Nawet jeśli kandydat na menedżera posiada imponujące wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe, musi być ciągle otwarty na naukę. Branża ochrony zdrowia jest bardzo wymagająca – nieustannie zmieniają się przepisy, rozwijają się technologie medyczne, dostępne są coraz bardziej innowacyjne sprzęty. I choć menedżer nie musi oczywiście posiadać specjalistycznej wiedzy medycznej, to orientacja w branży jest tu niezbędna.

Nie ma wątpliwości, że głównym celem biznesowym placówek medycznych, przede wszystkim prywatnych, jest zarabianie pieniędzy. Nie można jednak dążyć do tego za wszelką cenę, lekceważąc specyfikę i delikatność branży, jaką jest ochrona zdrowia. Menedżer placówki w swojej codziennej pracy musi kierować się zasadami etyki, empatii i zrozumienia – zarówno wobec lekarzy, pozostałego personelu, jak i pacjentów.

To do zadań menedżera placówki należy takie zorganizowanie jej pracy, by była efektywna, ukierunkowana na potrzeby pacjenta, a jednocześnie rentowna. Dobry menedżer potrafi opracować strategię organizacyjną i modyfikować ją jeśli tego wymagać będzie sytuacja. Przydatne są umiejętności z zakresu zarządzania organizacją, public relations, a także zdolności przywódcze i motywacyjne.

To naturalne, że w każdym zespole od czasu do czasu pojawią się konflikty – jest to nieuniknione. Dobry menedżer potrafi jednak łagodzić spory i rozwiązywać problemy, oczywiście z zachowaniem rzeczywistej oceny sytuacji. Bezstronność i sprawiedliwość przełożonego jest bardzo wysoko oceniana przez pracowników, a szybkie łagodzenie konfliktów pomaga budować pozytywną atmosferę w miejscu pracy.

 

Chcesz zwiększyć przychody swojej placówki i poprawić jakość obsługi pacjentów?
Z pewnością pomoże w tym zarówno doświadczony menedżer, jak i nasze autorskie narzędzie Medidesk – aplikacja, która pozwala zarządzać pracą recepcji, monitorować wskaźniki biznesowe i sprawdzać skuteczność wszystkich kanałów marketingowych. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami! Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk