Czy potrafisz wybrać dobrego managera placówki medycznej?

Czy potrafisz wybrać dobrego managera placówki medycznej?

Placówki medyczne – tak jak wszystkie inne firmy i organizacje działające na rynku – powinny cały czas podnosić standardy swoich działań. Muszą być ukierunkowane na potrzeby pacjentów, reagować na zachodzące na rynku zmiany, działać nowocześnie i efektywnie. Nie jest to możliwe bez managera placówki medycznej – czy wiesz, jakimi cechami powinna odznaczać się taka osoba?

Profesjonalne zarządzanie przychodnią, kliniką czy szpitalem nie jest łatwym zadaniem. Nagłaśniane co rusz w mediach przypadki zaniedbań dobitnie pokazują, jak ważny jest odpowiedni dobór kadry placówki, jak istotne jest umiejętne zarządzanie zespołem, motywowanie do pracy oraz sprawiedliwy i efektywny system ocen pracowniczych. W dobie rosnącej konkurencji placówka musi być ukierunkowana na potrzeby pacjenta, świadczyć usługi najwyższej jakości, otwierać się na technologiczne nowinki, umieć komunikować się z otoczeniem i budować swój pozytywny wizerunek. We wszystkich tych zadaniach nieodzowna jest rola menedżera placówki – sprawny, efektywny menedżer to dla każdej przychodni skarb i na szczęście coraz większa liczba właścicieli placówek zdaje sobie z tego sprawę.

Menedżer placówki medycznej – najważniejsze cechy

Rekrutując menedżera placówki medycznej warto zwrócić uwagę, czy kandydat posiada cechy szczególnie pożądane na tym stanowisku.

  • Samodyscyplina

Jednym z głównych zadań menedżera placówki jest dbanie o to, by poszczególni pracownicy angażowali się w pracę oraz samodzielnie wykonywali swoje obowiązki. Powinien on więc być dla nich wzorem – od menedżera przychodni wymagana jest samodyscyplina, samodzielność
w wykonywaniu zadań oraz pełne zaangażowanie w pracę. Nie można bowiem skutecznie zarządzać grupą osób, jeśli samemu ma się problem z dyscypliną zawodową.

  • Chęć uczenia się

Nawet jeśli kandydat na menedżera posiada imponujące wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe, musi być ciągle otwarty na naukę. Branża ochrony zdrowia jest bardzo wymagająca – nieustannie zmieniają się przepisy, rozwijają się technologie medyczne, dostępne są coraz bardziej innowacyjne sprzęty. I choć menedżer nie musi oczywiście posiadać specjalistycznej wiedzy medycznej, to orientacja w branży jest tu niezbędna.

  • Etyka zawodowa

Nie ma wątpliwości, że głównym celem biznesowym placówek medycznych, przede wszystkim prywatnych, jest zarabianie pieniędzy. Nie można jednak dążyć do tego za wszelką cenę, lekceważąc specyfikę i delikatność branży, jaką jest ochrona zdrowia. Menedżer placówki w swojej codziennej pracy musi kierować się zasadami etyki, empatii i zrozumienia – zarówno wobec lekarzy, pozostałego personelu, jak i pacjentów.

  • Zdolności organizacyjne

To do zadań menedżera placówki należy takie zorganizowanie jej pracy, by była efektywna, ukierunkowana na potrzeby pacjenta, a jednocześnie rentowna. Dobry menedżer potrafi opracować strategię organizacyjną i modyfikować ją jeśli tego wymagać będzie sytuacja. Przydatne są umiejętności z zakresu zarządzania organizacją, public relations, a także zdolności przywódcze i motywacyjne.

  • Zdolność łagodzenia konfliktów

To naturalne, że w każdym zespole od czasu do czasu pojawią się konflikty – jest to nieuniknione. Dobry menedżer potrafi jednak łagodzić spory i rozwiązywać problemy, oczywiście z zachowaniem rzeczywistej oceny sytuacji. Bezstronność i sprawiedliwość przełożonego jest bardzo wysoko oceniana przez pracowników, a szybkie łagodzenie konfliktów pomaga budować pozytywną atmosferę w miejscu pracy.

 

Chcesz zwiększyć przychody swojej placówki i poprawić jakość obsługi pacjentów?
Z pewnością pomoże w tym zarówno doświadczony menedżer, jak i nasze autorskie narzędzie Medidesk – aplikacja, która pozwala zarządzać pracą recepcji, monitorować wskaźniki biznesowe i sprawdzać skuteczność wszystkich kanałów marketingowych. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami ->
https://medidesk.pl/kontakt/. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Autor: Redakcja
|
Dodano: 18 czerwca 2019

Powiązane posty

Nie bój się call center w placówce medycznej!

Opieka medyczna w naszym kraju rozwija się bardzo dynamicznie. Z rozwojem tym idzie w parze rosnąca konkurencja wśród placówek służby zdrowia, wzrost świadomości pacjentów dotyczących ich praw, a także brak tolerancji dla niskiej jakości obsługi. Rozwiązaniem wielu problemów związanych właśnie z poziomem obsługi pacjentów jest call center.
Autor: Redakcja
|
2019-07-15

Wykonaj bezpłatną analizę pracy rejestracji medycznej z Medidesk

Rejestracja to „serce” każdej placówki medycznej – to właśnie tam następuje pierwszy kontakt pacjenta z przychodnią. Jeśli będzie on profesjonalny i pozytywny, istnieje duża szansa, że pacjent zwiąże się z placówką na dłużej. Od teraz, dzięki Medidesk, możesz skorzystać z bezpłatnego audytu pracy rejestracji w Twojej placówce – uzyskasz dzięki temu mnóstwo informacji bardzo istotnych dla jej funkcjonowania. 
Autor: Redakcja
|
2019-07-11
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zadaj pytanie





Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/