Motywacja zespołu rejestracji medycznej

Meneger w placówce medycznej

Motywacja zespołu rejestracji medycznej

Czym jest motywacja do pracy? Jakie czynniki mają na nią wpływ? Jak motywować zespół rejestracji medycznej? Jaką rolę odgrywa w tym kierownik placówki medycznej? Odpowiadamy na te i inne pytania!

Zacznijmy od wyjaśnienia pojęcia motywacji. Słowo to pochodzi od łacińskiego „movere”, czyli „poruszać się” – w etymologii w dużej mierze kryje się sens tego sformułowania. Otóż motywacja to nic innego, jak czynniki – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne – które pobudzają człowieka do podejmowania określonych działań. W przypadku motywacji do pracy mamy do czynienia z czynnikami, dzięki którym pracownik odczuwa chęć i potrzebę sumiennego oraz rzetelnego wykonywania swoich zawodowych obowiązków.

Motywacja zespołu rejestracji medycznej – dlaczego jest ważna?

Rejestracja medyczna pełni rozmaite funkcje – informacyjne, organizacyjne, wizerunkowe, a nawet sprzedażowe. To od zespołu w wielu aspektach zależy funkcjonowanie całej placówki: liczba umówionych wizyt, zadowolenie pacjentów, osiągane wyniki finansowe czy jej postrzeganie przez otoczenie.

Co z tego wynika? To, że zmotywowany pracownik rejestracji, który czuje emocjonalną więź ze swoim miejscem pracy i jest odpowiednio doceniony przez kierownictwo, jest dla przychodni nieoceniony. Motywacja zespołu rejestracji medycznej sprawia, że wzrasta wskaźnik umówionych wizyt, do placówki trafia więcej nowych pacjentów, a co za tym idzie – poprawiają się również zyski. Warto tu wspomnieć o przeprowadzanych przez naszą firmę Medidesk bezpłatnych audytach pracy rejestracji, które pozwalają stwierdzić, na jakich płaszczyznach pracy rejestracji istnieją największe niedociągnięcia. Szczegóły znaleźć można na stronie -> https://medidesk.pl/bezplatny-audyt-rejestracji-medidesk/.

Manager z pracownikami

Zasady skutecznego motywowania pracowników

Osoba, której zadaniem jest dbałość o odpowiedni poziom motywacji pracowników rejestracji, to kierownik placówki medycznej. W swoich codziennych działaniach motywacyjnych powinien kierować się kilkoma podstawowymi zasadami.

  • Poznaj potrzeby swoich pracowników

Każdy pracownik ma swoją hierarchię wartości i w działaniach zawodowych prezentuje takie zachowania, które są do nich adekwatne. I tak np. jeśli pracownik w pracy zawodowej najbardziej ceni sobie kwestie finansowe, odpowiednią motywacją będzie dla niego premia. Jeśli chce łączyć pracę z wychowaniem dziecka, doceni elastyczny grafik pracy, dzięki któremu będzie mógł odbierać malucha z przedszkola. Jeżeli ceni rozwój osobisty, do pracy zmotywować go mogą szkolenia. Szeroki zakres szkoleń dla pracowników rejestracji medycznej znaleźć można w ofercie Medidesk.

  • Nigdy nie motywuj negatywnie

Podane powyżej sposoby motywacji to przykłady pozytywne. Niestety, nadal powszechnie stosowane bywa tzw. motywowanie negatywne, czyli komunikowanie, że np. w przypadku niesatysfakcjonujących wyników sprzedaży w recepcji może dojść do zwolnień. Z prawdziwym motywowaniem ma to niewiele wspólnego. Współcześnie takie działania zalicza się raczej do mobbingu, który przynosi skutki odwrotne do oczekiwanych: paraliżuje pracownika i wywołuje stres, który odbiera energię i chęci do działania.

  • Oczekuj od pracowników tego, co najlepsze

Chodzi tu o nastawienie kierownika placówki medycznej do pracowników rejestracji. Brak wiary w ich możliwości przejawia się w sposobie bycia zwierzchnika, dokonywania oceny wyników, a nawet formie komunikacji. Jeśli oczekujesz od pracownika osiągnięcia określonych wyników, powiedz mu, że „jesteś przekonany, że uda mu się to zrobić”, a nie „że będziesz mile zaskoczony, jeśli uda mu się to zrobić”. Taka pozornie niewielka różnica zupełnie zmienia przekaz. W innym przypadku pracownik może wyczuć od kierownika dystans, niechęć i od początku negatywnie nastawić się do zadania jako do „niewykonalnego”.

  • Pamiętaj, że błędy się zdarzają

Nawet jeżeli uda się doskonale dobrać osoby do zespołu rejestracji medycznej, to i tak w każdym momencie może przytrafić im się błąd. W takiej sytuacji ważna jest reakcja kierownika. Jeśli pracownik otrzyma ostrą reprymendę, to w przyszłości może np. starać się zatuszować kolejny błąd, by uniknąć krytyki, zamiast próbować go naprawić. Dlatego o wiele bardziej motywujące jest stworzenie konkretnych zasad postępowania w sytuacji określonej pomyłki. Tak naprawdę błędy mogą mieć pozytywną wartość psychologiczną, którą można wykorzystać do motywowania zespołu.

Więcej ciekawych i przydatnych informacji o relacjach między kierownikiem placówki medycznej a rejestracją znaleźć można w naszym artykule.

Jak motywować zespół rejestracji medycznej?

Pora przejść do podania konkretnych przykładów na motywowanie pracowników rejestracji medycznej.

  • Pieniądze – nie ma wątpliwości: czynnik finansowy to wskazywany w wielu badaniach jeden z najważniejszych aspektów motywacyjnych w firmach. Każdy potrzebuje pieniędzy i podejmuje pracę, by je zarobić, i to oczywiście jak najwięcej. Nagrody, bonusy i premie są więc doskonałymi motywatorami.
  • Stabilizacja – poczucie stabilizacji w miejscu pracy jest dla wielu osób bardzo ważne. Dopiero wtedy są w stanie dać z siebie 100%. Stabilizacja może oznaczać np. wypłacane na czas wynagrodzenia, widoczną dobrą kondycję finansową placówki, ale również pożądane formy zatrudnienia (np. umowa o pracę na czas nieokreślony).
  • Dobre warunki pracy – estetyczne wnętrze, wygodne biurko i krzesło, wszystkie niezbędne sprzęty i materiały, ale także komfortowy pokój socjalny, miejsce, gdzie można zjeść drugie śniadanie albo w spokoju wypić kawę – wszystko to sprawia, że motywacja do pracy jest większa.
  • Rozwój osobisty – wielu pracowników rejestracji medycznej chce rozwijać swoje umiejętności – uczyć się obsługi programów i aplikacji, podnosić kompetencje miękkie, brać udział w szkoleniach językowych. Rozwój osobisty jest bardzo istotny, więc firma, która go zapewnia, jest uznawana za atrakcyjną.
  • Pochwały i uznanie – motywatory nie zawsze muszą mieć wymiar materialny. Czasami pracownika doskonale zmotywuje publiczna pochwała od kierownika placówki medycznej, miłe słowo, uściśnięcie ręki i podziękowanie za sumienną pracę. Zazwyczaj dodają one energii do jeszcze większego wysiłku.

Jeśli chcesz usprawnić pracę rejestracji w Twojej placówce, skontaktuj się z nami! Oferujemy kompleksowe usługi oraz narzędzia doradcze i marketingowe – począwszy od aplikacji Medidesk do obsługi ruchu telefonicznego w placówce, przez bezpłatne audyty, aż po autorskie szkolenia i dedykowane placówkom indywidualne rozwiązania.

Zadzwoń lub napisz do nas. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Autor: Urszula Łaskawiec
|
Dodano: 18 listopada 2019

Powiązane posty

Promocja z okazji Black Week w Medidesk

Black Week w Medidesk z rabatem do -70% trwa!

Black Week w Medidesk z rabatem do -70% trwa! Pierwszy raz od początku istnienia Medidesk, dajemy możliwość skorzystania z naszych usług z 70% rabatem! To niepowtarzalna okazja dla podmiotów medycznych i placówek ochrony zdrowia, które znają Medidesk, ale z różnych powodów nadal nie są naszymi klientami!
Autor: Redakcja
|
2019-12-04
Osoba na stanowisku rejestratorki medycznej

Cechy dobrej rejestratorki medycznej

Rejestratorka medyczna jest osobą, od której zazwyczaj rozpoczyna się kontakt pacjenta z placówką. To od niej w dużej mierze zależy również, czy pacjent ostatecznie umówi się na wizytę i jakie będzie miał zdanie na temat całej przychodni. Dlatego szukając osoby do pracy w rejestracji medycznej warto zwrócić uwagę na kilka cech osobowości, które znacznie zwiększają szansę na to, że poradzi sobie na tym stanowisku.
Autor: Redakcja
|
2019-12-03
Contact
Wypróbuj Medidesk
Bezpłatnie przez 14 dni!
Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

close
Potrzebujesz więcej informacji?
Oddzwonimy do Ciebie.


* pola wymagane

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Zostaw numer,
oddzwonimy!
Zapytaj o wycenę







Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną e-mail.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50, moich danych osobowych w postaci imienia, nazwiska, adresu poczty elektronicznej w celu przesyłania mi informacji marketingowych i handlowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 danych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, stosownie do treści przepisu art. 10 ust. 1 i 2 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych i kontakt w sprawie informacji handlowych drogą telefoniczną.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci podanego przeze mnie numeru telefonu przez Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50 w celu prowadzenia działań marketingowych i handlowych przy użyciu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz automatycznych systemów wywołujących w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana, kierując wiadomość na adres e-mail Administratora tj. biuro@medidesk.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Przysługują Ci w związku z tym wszystkie prawa wynikające z RODO, tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia Twoich danych, ograniczenia lub sprzeciwu co do ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Administratorem danych osobowych jest Medidesk Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Swarzewska 51, 01-821 Warszawa, tel. 22 250 08 50. Zapoznaj się z pełnym obowiązkiem informacyjnym dostępnym na naszej stronie internetowej pod linkiem https://medidesk.pl/polityka-prywatnosci/

* pola wymagane