Wróć do bloga

Kategoria wpisu: Dla Managera

Dla Managera Urszula Łaskawiec | 2019-11-18

Motywacja zespołu rejestracji medycznej

Czas czytania: < 1 minuta
Motywacja zespołu rejestracji medycznej
Czym jest motywacja do pracy? Jakie czynniki mają na nią wpływ? Jak motywować zespół rejestracji medycznej? Jaką rolę odgrywa w tym kierownik placówki medycznej? Odpowiadamy na te i inne pytania!

Wypróbuj Medidesk bezpłatnie!

Zacznijmy od wyjaśnienia pojęcia motywacji. Słowo to pochodzi od łacińskiego „movere”, czyli „poruszać się” – w etymologii w dużej mierze kryje się sens tego sformułowania. Otóż motywacja to nic innego, jak czynniki – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne – które pobudzają człowieka do podejmowania określonych działań. W przypadku motywacji do pracy mamy do czynienia z czynnikami, dzięki którym pracownik odczuwa chęć i potrzebę sumiennego oraz rzetelnego wykonywania swoich zawodowych obowiązków.

Motywacja zespołu rejestracji medycznej – dlaczego jest ważna?

Rejestracja medyczna pełni rozmaite funkcje – informacyjne, organizacyjne, wizerunkowe, a nawet sprzedażowe. To od zespołu w wielu aspektach zależy funkcjonowanie całej placówki: liczba umówionych wizyt, zadowolenie pacjentów, osiągane wyniki finansowe czy jej postrzeganie przez otoczenie.

Co z tego wynika? To, że zmotywowany pracownik rejestracji, który czuje emocjonalną więź ze swoim miejscem pracy i jest odpowiednio doceniony przez kierownictwo, jest dla przychodni nieoceniony. Motywacja zespołu rejestracji medycznej sprawia, że wzrasta wskaźnik umówionych wizyt, do placówki trafia więcej nowych pacjentów, a co za tym idzie – poprawiają się również zyski. Warto tu wspomnieć o przeprowadzanych przez naszą firmę Medidesk bezpłatnych audytach pracy rejestracji, które pozwalają stwierdzić, na jakich płaszczyznach pracy rejestracji istnieją największe niedociągnięcia. Szczegóły znaleźć można na stronie -> https://medidesk.pl/bezplatny-audyt-rejestracji-medidesk/.

Manager z pracownikami

Zasady skutecznego motywowania pracowników

Osoba, której zadaniem jest dbałość o odpowiedni poziom motywacji pracowników rejestracji, to kierownik placówki medycznej. W swoich codziennych działaniach motywacyjnych powinien kierować się kilkoma podstawowymi zasadami.

Każdy pracownik ma swoją hierarchię wartości i w działaniach zawodowych prezentuje takie zachowania, które są do nich adekwatne. I tak np. jeśli pracownik w pracy zawodowej najbardziej ceni sobie kwestie finansowe, odpowiednią motywacją będzie dla niego premia. Jeśli chce łączyć pracę z wychowaniem dziecka, doceni elastyczny grafik pracy, dzięki któremu będzie mógł odbierać malucha z przedszkola. Jeżeli ceni rozwój osobisty, do pracy zmotywować go mogą szkolenia. Szeroki zakres szkoleń dla pracowników rejestracji medycznej znaleźć można w ofercie Medidesk.

Podane powyżej sposoby motywacji to przykłady pozytywne. Niestety, nadal powszechnie stosowane bywa tzw. motywowanie negatywne, czyli komunikowanie, że np. w przypadku niesatysfakcjonujących wyników sprzedaży w recepcji może dojść do zwolnień. Z prawdziwym motywowaniem ma to niewiele wspólnego. Współcześnie takie działania zalicza się raczej do mobbingu, który przynosi skutki odwrotne do oczekiwanych: paraliżuje pracownika i wywołuje stres, który odbiera energię i chęci do działania.

Chodzi tu o nastawienie kierownika placówki medycznej do pracowników rejestracji. Brak wiary w ich możliwości przejawia się w sposobie bycia zwierzchnika, dokonywania oceny wyników, a nawet formie komunikacji. Jeśli oczekujesz od pracownika osiągnięcia określonych wyników, powiedz mu, że „jesteś przekonany, że uda mu się to zrobić”, a nie „że będziesz mile zaskoczony, jeśli uda mu się to zrobić”. Taka pozornie niewielka różnica zupełnie zmienia przekaz. W innym przypadku pracownik może wyczuć od kierownika dystans, niechęć i od początku negatywnie nastawić się do zadania jako do „niewykonalnego”.

Nawet jeżeli uda się doskonale dobrać osoby do zespołu rejestracji medycznej, to i tak w każdym momencie może przytrafić im się błąd. W takiej sytuacji ważna jest reakcja kierownika. Jeśli pracownik otrzyma ostrą reprymendę, to w przyszłości może np. starać się zatuszować kolejny błąd, by uniknąć krytyki, zamiast próbować go naprawić. Dlatego o wiele bardziej motywujące jest stworzenie konkretnych zasad postępowania w sytuacji określonej pomyłki. Tak naprawdę błędy mogą mieć pozytywną wartość psychologiczną, którą można wykorzystać do motywowania zespołu.

Więcej ciekawych i przydatnych informacji o relacjach między kierownikiem placówki medycznej a rejestracją znaleźć można w naszym artykule.

Jak motywować zespół rejestracji medycznej?

Pora przejść do podania konkretnych przykładów na motywowanie pracowników rejestracji medycznej.

Jeśli chcesz usprawnić pracę rejestracji w Twojej placówce, skontaktuj się z nami! Oferujemy kompleksowe usługi oraz narzędzia doradcze i marketingowe – począwszy od aplikacji Medidesk do obsługi ruchu telefonicznego w placówce, przez bezpłatne audyty, aż po autorskie szkolenia i dedykowane placówkom indywidualne rozwiązania.

Zadzwoń lub napisz do nas. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania!

Przetestuj Medidesk bezpłatnie przez 14 dni, bez zobowiązań

Umów się na bezpłatną prezentację Medidesk

Zostaw swoje dane, aby poznać ofertę Medidesk