Medidesk to unikatowa na polskim rynku medycznym aplikacja, która ma na celu usprawnienie pracy rejestracji w placówkach ochrony zdrowia m.in. poprzez gromadzenie nieodebranych połączeń od pacjentów oraz możliwość ich analizy. Brzmi skomplikowanie? Tak naprawdę praca z aplikacją Medidesk jest bardzo prosta!
Medidesk jest aplikacją stworzoną dla trzech grup docelowych. Pierwszą z nich są menadżerowie placówek medycznych, drugą – pracownicy działów marketingu placówek, a trzecią – pracownicy rejestracji. O ile jednak dla dwóch pierwszych grup Medidesk pełni głównie rolę narzędzia analitycznego, kontrolnego czy służącego do planowania oraz zarządzania konkretnymi działaniami marketingowymi, o tyle dla rejestratorek jest najzwyczajniej w świecie ułatwieniem codziennej pracy.
Jak zacząć pracę z Medidesk?
Zanim podamy konkretne korzyści, jakie niesie ze sobą praca z aplikacją Medidesk, przypomnijmy, jak w ogóle ją rozpocząć.
1. Pierwszym krokiem jest zalogowanie do aplikacji. Można to zrobić poprzez panel logowania lub stronę internetową (w tym drugim przypadku należy kliknąć okienko „zaloguj”).
2. Po zalogowaniu użytkownikowi wyświetla się okno z możliwością wyboru aparatu telefonicznego, z którego będzie korzystał podczas odbierania połączeń. Po kliknięciu przechodzimy do ekranu głównego aplikacji Medidesk.
3. To właśnie w ekranie głównym najczęściej operuje pracownik rejestracji. Może tam znaleźć narzędzia do odbierania połączeń, formularze kontaktowe powiązane ze stroną internetową, a także wiadomości e-mailowe. Czyli najpopularniejsze formy kontaktu, którymi może posługiwać się pacjent. Szczegółowe informacje o wszystkich funkcjonalnościach aplikacji oraz o tym, jak się nimi posługiwać na co dzień, pracownicy rejestracji otrzymują podczas naszych szkoleń. Medidesk został jednak zaprojektowany w taki sposób, aby był jak najbardziej intuicyjny i łatwy w obsłudze. Dla przykładu – zgłoszenia telefoniczne od pacjentów oznaczane są przy pomocy ikony słuchawki oraz czterech kolorów. Zielona słuchawka oznacza, że pacjent w tej chwili dzwoni do placówki, czerwona – połączenie nieodebrane, szara – o tym, że zgłoszenie jest w trakcie obsługi (czyli rozmowa trwa), czarna – o rozmowach zakończonych. Prawda, że logiczne i doskonale znane z działania telefonów komórkowych? Odebranie połączenia wymaga naciśnięcia jednego okienka, oddzwonienie – kliknięcia w link, który automatycznie nawiązuje połączenie. Chodzi o maksymalne uproszczenie procedur oraz oszczędność czasu, marnowanego np. na odszukiwaniu w pamięci telefonu numeru do pacjenta, do którego trzeba oddzwonić i potwierdzić termin wizyty.
Korzyści? Dobra organizacja pracy i oszczędność czasu
W codziennej pracy w rejestracji niejednokrotnie zdarzyła się Wam pewnie sytuacja, że próbowałyście jednocześnie rozmawiać przez telefon, podczas gdy już dzwonił drugi, a w skrzynce mailowej przychodni właśnie pojawiła się wiadomość. Warto więc uświadomić sobie, że Medidesk jest narzędziem, które pozwala gromadzić w jednym miejscu wszystkie formy kontaktu ze strony pacjentów – telefonicznych, mailowych, przez formularze dostępne na stronie internetowej placówki. Jeśli ktoś dzwoni do przychodni, widzimy to na ekranie aplikacji, jeśli pojawia się nowy mail lub formularz – aplikacja również to sygnalizuje, zastępując tak naprawdę telefony komórkowe, stacjonarne oraz pocztę elektroniczną.
Co się z tym wiąże? Przede wszystkim poprawa organizacji pracy, która dzieje się samoistnie i nie wymaga od pracownika recepcji niczego poza opanowaniem obsługi Medidesk – a to, jak już wcześniej wspomnieliśmy jest naprawdę bardzo proste.
Komunikacja to podstawa!
Inną bardzo ważną wartością, którą zauważają wszyscy użytkownicy aplikacji Medidesk jest poprawa komunikacji między pracownikami rejestracji. Aplikacja pozwala na dodanie do każdego zgłoszenia notatki, w której zapisuje się istotne dla siebie czy pacjenta informacje – pozwala to zapomnieć o zostawianiu sobie karteczek, które ciągle się gubią czy szybkich rozmowach w trakcie przekazywania zmiany. Wszystkie notatki znajdują się w jednym miejscu, są czytelne i nie zginą – a to bardzo podnosi nie tylko efektywność pracy, ale także psychiczny komfort pracowników rejestracji. Spokojna, pozbawiona nerwów atmosfera, pozwala natomiast w pełni skupić się na należytym wykonywaniu obowiązków.