Wśród pracowników placówek ochrony zdrowia z roku na rok rośnie świadomość dotycząca znaczenia jakości obsługi pacjenta na każdym etapie jego kontaktu z przychodnią.
W dobie ostrej konkurencji między placówkami należy umieć rozpoznawać potrzeby pacjentów, dobierać dla nich najlepsze rozwiązania, traktować jak partnerów, a nie petentów. Potrzebne są do tego wiedza i umiejętności – zarówno menedżerów i osób zarządzających placówkami, jak i pracowników rejestracji, mających bezpośredni kontakt z pacjentami. W Medidesk wychodzimy naprzeciw tym potrzebom – na naszym blogu regularnie publikujemy ciekawe artykuły, pełne przydatnych wskazówek i porad dotyczących obsługi pacjenta w placówce medycznej. Specjalnie dla Was sprawdziliśmy, które z nich w mijających miesiącach cieszyły się największą popularnością!
10 przykazań profesjonalnej obsługi pacjentów
Rozwój sektora prywatnego ochrony zdrowia sprawił, że pacjent ma do wyboru wiele różnego rodzaju klinik i przychodni. Można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że zdecyduje się na skorzystanie z usług tej, w której od początku będzie traktowany profesjonalnie. Profesjonalizm ten przejawia się m.in. w łatwości kontaktu z placówką, okazywaniu szacunku do pacjenta, empatii i kulturze osobistej pracowników rejestracji. Dotyczy też wyszukiwania rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb, a sama rejestracja pacjenta na wizytę powinna przebiegać szybko i sprawnie. Wskazówki zawarte w artykule to prawdziwy dekalog współczesnej rejestratorki medycznej – stosowanie się do jego reguł pozwoli szybko stać się silnym ogniwem całego zespołu.
Idealny pracownik rejestracji medycznej – jak go znaleźć?
Rekrutacja doskonałego kandydata do pracy nigdy nie jest łatwa, zwłaszcza jeśli dane stanowisko opiera się na obsłudze i codziennym kontakcie z innymi ludźmi. Do takich zawodów zalicza się bez wątpienia pracownik rejestracji medycznej. Z jednej strony – powinna to być osoba z odpowiednim wykształceniem, znająca realia i podstawowe przepisy regulujące działanie sektora ochrony zdrowia w Polsce. Z drugiej – jeszcze ważniejsze od wykształcenia wydają się konkretne cechy charakteru: wysoka kultura osobista, komunikatywność, cierpliwość, empatia, odporność na stres. Ten artykuł to nieoceniony poradnik, z którego mogą korzystać managerowie placówek medycznych planujący rozbudowę zespołu rejestracji. Dzięki niemu znalezienie idealnego pracownika może być o wiele łatwiejsze!
Innowacyjny system Medidesk – podstawowe informacje
Medidesk to nasza autorska aplikacja mająca na celu usprawnianie pracy rejestracji w placówce medycznej. Jest ona dedykowana dwóm grupom – rejestratorkom medycznym oraz menedżerom. Dla rejestratorek to narzędzie, które ułatwia i w pełni automatycznie organizuje codzienną pracę. Poprzez aplikację odbywa się cały ruch telefoniczny z oraz do placówki, można z nią zintegrować także inne drogi kontaktu (maile, formularze kontaktowe). Rejestratorka widzi, kto w danej chwili dzwoni, otrzymuje możliwość komfortowego oddzwaniania na połączenia nieodebrane, szybko i wygodnie zaznacza status każdej rozmowy. Z kolei dla menedżera Medidesk to prawdziwa skarbnica wiedzy dotyczącej ruchu telefonicznego w placówce, osiąganych wyników, skuteczności kampanii marketingowych i wielu innych. W artykule przedstawiliśmy najważniejsze funkcjonalności aplikacji.
Dzień dobry, oddzwaniam – czyli jak wykorzystać system Medidesk w codziennej pracy rejestracji medycznej?
Rejestracja to najważniejsze miejsce w placówce medycznej, które pełni rolę organizacyjną, wizerunkową oraz sprzedażową. W zdecydowanej większości przypadków to od pierwszego kontaktu pacjenta z rejestracją zależy, czy umówi się na wizytę albo czy na dłużej zwiąże się z daną placówką. W konsekwencji – ma to olbrzymi wpływ na funkcjonowanie całej przychodni i osiągane przez nią wyniki. Między innymi z tego powodu warto inwestować w rejestrację – zarówno poprzez szkolenia, jak i poprzez narzędzia, które usprawniają jej codzienne funkcjonowanie. W artykule wskazano najważniejsze obszary, w których pomaga nasza aplikacja Medidesk. Jest to m.in. możliwość analizy zgłoszeń w czasie rzeczywistym, motywacja pracowników do rzetelnego wykonywania obowiązków czy kreowanie nowych standardów obsługi pacjenta w placówce.
Co każdy manager musi wiedzieć o pracy rejestracji medycznej?
Jeszcze niedawno managerowie placówek ochrony zdrowia swoje działania skupiali na kompletowaniu idealnej kadry, działaniach marketingowych i wizerunkowych lub po prostu zwykłej księgowości, czyli kontrolowaniu, czy placówka jest rentowna. Oczywiście są to ważne aspekty funkcjonowania placówki, ale na szczęście managerowie coraz częściej dostrzegają, że fundamentem jest profesjonalna, dobrze przeszkolona i zorganizowana rejestracja. W artykule nasi specjaliści wskazali, na jakie elementy pracy rejestracji manager powinien zwracać szczególną uwagę. W przypadku zlokalizowania słabych punktów, warto rozważyć wprowadzenie specjalnego programu szkoleniowo-rozwojowego prowadzonego przez ekspertów Medidesk.
Chcesz dowiedzieć się, jak oferowane przez nas programy rozwojowe, audyty, szkolenia i narzędzia mogą pomóc Ci w rozwoju Twojej placówki? Zrób pierwsze postanowienie noworoczne i koniecznie skontaktuj się z nami.